هیئت فرهنگی مذهبی عشاق الشهداء

پیرو و فدایی امام سید علی خامنه ای رهبر عزیز و نایب صاحب العصر و زمان (عج)

هیئت فرهنگی مذهبی عشاق الشهداء

پیرو و فدایی امام سید علی خامنه ای رهبر عزیز و نایب صاحب العصر و زمان (عج)

نویسندگان
پیوندهای روزانه
سردار حاجی زاده در گفتگوی تفصیلی:
برد سامانه موشکی "تور ام 1 " به 35 هزار پا افزایش یافت

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران از ارتقاء برد عملیاتی سامانه پدافند موشکی تور ام 1 به 35 هزار پا خبر داد.


سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای انقلاب اسلامی در گفتگویی تفصیلی با خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس و سپاه نیوز، به تشریح ویژگی‌ها و نکات برجسته رزمایش مدافعان آسمان ولایت 2 پرداخت و گفت: این رزمایش مشترک از برخی جهات حائز نکات مثبت بسیار مهمی بوده است که از آن جمله می‌توان به اجرای عملیات مشترک توسط نیروهای پدافندی سپاه و ارش اشاره کرد
به گفته وی منطقه وسیع عملیات که تقریبا نیمی از کشور را شامل می‌شود، در کنار گسترده بسیجیان در بخش‌های دیده بانی، اطلاع رسانی و توپخانه به همراه بکارگیری گسترده تجهیزات جدید، از دیگر ویژگی‌های این رزمایش است.

* استفاده از توپخانه برای انهدام هواپیما

وی استفاده از توپخانه های ارتفاع متوسط که توسط متخصصان دفاعی کشورمان ساخته شده است را از دیگر نکات مهم عملیاتی عملیاتی این رزمایش خواند و افزود: توانسته‌ایم با شبکه کردن این توپخانه‌ها برای انهدام هواپیماها در ارتفاع بالا از این تجهیزات بهره بگیریم و آنها با مجهز شدن به سیستم‌های کنترل آتش، به صورت شبکه در اختیار ما هستند.
حاجی زاده همچنین استفاده از توپخانه‌ها با نواخت بالا را برای انهدام سامانه همچون موشک های کروز مورد اشاره قرار داد و افزود: این توپخانه‌ها مجهز به سیستم کنترل آتش بوده و به صورت هوشمند عمل می‌کنند و جزئی از شبکه بزرگ فرماندهی و کنترل پدافند نیروهای مسلح هستند.
فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران ارتقای مراکز کنترل و فرماندهی از سنتی به مدرن را دیگر دستاورد اخیر این نیرو دانست و افزود: هم سخت افزار و هم نرم افزار این سامانه‌ها کاملا مدرن و بومی بوده و با سیستم‌های راداری و زیر مجموعه های خود به صورت یک شبکه هوشمند عمل می‌کنند.

* ارتقاء سیستم موشکی تور ام 1

حاجی زاده در ادامه با اشاره به خرید سیستم پدافند موشکی تور ام یک از کشور روسیه گفت: طی دو سال اخیر و با توجه توانمندی بسیار بالایی متخصصان وزارت دفاع و سپاه پاسداران موفق شدیم برد این سامانه را از حالت استاندار خریداری شده به 35 هزار پا ارتقاء دهیم.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه عمده هواپیماها در ارتفاع بین 25 تا 35 هزار پایی اقدام به مانور و رهایی بمب می‌کنند اکنون با سامانه جدیدی می‌توانیم این ارتفاع را به خوبی پوشش داده و با آنها مقابله کنیم.

* انهدام بمب‌های رها شده از هواپیما

فرمانده نیروی هوا فضا یکی دیگر از ویژگی‌های رزمایش مدافعان آسمان ولایت را هدف قرار دادند بمب‌ها و موشک‌های پرتاب شده از هواپیماهای دشمن عنوان کرد و گفت: حدود یک سال است به چنین توانایی دست پیدا کردیم و علاوه بر هواپیما، موشک‌ها و بمب‌های آن را هم می‌توانیم هدف قرار دهیم.
سردار حاجی زاده همچنین از ارتقاء سیستم‌های پدافندی سپاه پاسداران در مقابل جنگ الکترونیک خبر داد و گفت: ضمن مقابله با این سیستم می‌توانیم اثرات آن را به خوبی کنترل کرده و دشمن را از این حربه مهم خود، خلع سلاح کنیم
مشروح این گفت و گو طی روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.
  • سرباز بی سر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی