هیئت فرهنگی مذهبی عشاق الشهداء

پیرو و فدایی امام سید علی خامنه ای رهبر عزیز و نایب صاحب العصر و زمان (عج)

هیئت فرهنگی مذهبی عشاق الشهداء

پیرو و فدایی امام سید علی خامنه ای رهبر عزیز و نایب صاحب العصر و زمان (عج)

نویسندگان
پیوندهای روزانه

۱۱ مطلب در تیر ۱۳۸۸ ثبت شده است

عملیات مرصاد افتخار و حماسه بزرگ استان کرمانشاه است
کرمانشاه - معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه گفت: عملیات مرصاد افتخار عظیم ایران و حماسه ی بزرگ مردم استان کرمانشاه است.
به گزارش خبرنگار ایرنا "حجت الله دمیاد" روز یکشنبه در نشست برنامه ریزی سالروز عملیات مرصاد گفت: این حماسه و افتخار توسط مردان مرد و شیر زنان ایران و بخصوص استان کرمانشاه در تاریخ ثبت شده است.
مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمانشاه هم گفت: عملیات مرصاد و جزییات آن مفاهیمی دارد که باید به نسل جوان منتقل شود که دشمنان خود و کشور خود را بشناسند.
سردار "عبدالله ویسی" افزود: عملیات مرصاد بمراتب گسترده تر و با اهمیت تر از عملیات بیت المقدس بود چرا که در عملیات مرصاد با هدف براندازی نظام مقدس با 100 لشگر از مرز غربی آغاز شد که با شکستن خط وارد کشور ایران شدند.
وی افزود: با همت همه مردم ایران و تمام نیروهای نظامی کشور ، تنگه مرصاد به قبرستان منافقین و همه دشمنان ایران تبدیل شد.
وی گفت: برای برگزاری آیین های سالگرد این عملیات هفت کمیته تشکیل شده است که شامل کمیته های نظامی و امنیتی با مسوولیت ارتش، کمیته بسیج ، جوانان و مساجد با مسولیت سازمان ملی جوانان، کمیته فرهنگی ورزشی بعهده بنیاد شهید ، کمیته بانوان بعهده اداره کل امور بانوان، کمیته پشتیبانی و اصناف بعهده اداره بازرگانی، کمیته خبر و اطلاع رسانی بعهده بنیاد حفظ آثار و کمیته هماهنگی بعهده فرمانداری اسلام آباد تشکیل می شود.
  • سرباز بی سر

السلام علیک یا رسول الله(ص)

بمناسبت فرارسیدن ایام مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام

حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله (ص)

هیئت عشاق الشهدا این هفته منزل برادر حاج روح الله مسچی

منعقد می باشد.


زمان:جمعه مورخ 1388/4/26 ساعت 18/45

مکان: خیابان شوش شرقی خ شهید حسن مظاهری پایین تر از چهارراه سعیدی

کوچه شهید موسوی


روابط عمومی هیئت عشاق الشهدا

متوسلین به حضرت زهرا (س)

  • سرباز بی سر
در حالی که عراق با بازپس‌گیری اغلب مناطقی که طی سال‌های گذشته از دست داده بود. می‌رفت تا با اقدامات بعدی صحنه نبرد را بیش از پیش به نفع خود تغییر دهد. پذیرش قطعنامه 598 شورای امنیت سازمان ملل از سوی ایران در تاریخ 27/4/1367 موجب گردید ارتش عراق در اقدامی شتاب زده، منطقه خوزستان را بار دیگر مورد هجوم گسترده قرار داده و تا جاده اهواز ـ خرمشهر پیشروی کند و خرمشهر را نیز در معرض تهدید قرار دهد. این تهاجم عراق ـ که دو بار دیگر نیز تکرار شد ـ با مقاومت شدید سپاهیان اسلامی خنثی و ارتش عراق تا مرز، عقب رانده شد. به این ترتیب، دشمن در حالی که از تصرف خوزستان ناامید شده بود، تهاجم دیگری را در تاریخ 3/5/1367 از طریق مرکز کرمانشاه و با به کارگیری نیروهای سازمان مجاهدین خلق (منافقین) آغاز نموده و در حالی که اغلب یگان‌های ایران در جبهه جنوب مستقر بودند، تا تنگه چهار زبر (بین اسلام‌آباد و کرمانشاه) پیشروی کرد. در پی حرکت دشمن، قوای خودی به سرعت وارد عمل شده و با انجام عملیات موسوم به «مرصاد» به مقابله با منافقین برخواستند.
هدف انهدام عناصر ضد انقلاب (منافقین) 
استعداد دشمن
منافقین، حدود 30 تیپ رزمی جهت تهاجم خود به خاک ایران تشکیل داده بودند. هر تیپ 170 نفر نیروی رزمی (20 زن و 150 مرد) در اختیار داشت که به همراه نیروهای پشتیبانی به 280 نفر می رسید و دارای دو گردان پیاده، یک گردان تانک، یک گردان ادوات و یک گردان ارکان و پشتیبانی رزم بود. تعداد کل نیروی رزمنده حدود 5200 نفر و نیروی در صحنه به حدود 7000 نفر می رسید.  
تجهیزات منافقین نیز عبارت بود از‌:120 تانک سبک کاسکا و پل برزیلی، 40 نفربر PMP، 30 توپ 122 میلی‌متری، حدود 240 خمپاره‌، 1000 آرپی جی هفت، 700 تیربار، 20 توپ 106 میلی‌متری، 60 مسلسل دوشکا و حدود 1000 خودرو. 
سازمان رزم خودی
قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ص)
قرارگاه نجف
لشگر 6 پاسداران به استعداد 7 گردان
لشگر 32 انصار الحسین(ع) به استعداد 7 گردان
لشگر 57 اباالفضل(ع) به استعداد 2 گردان
لشگر 155 ویژه شهدا به استعداد 3 گردان
لشگر 9 بدر به استعداد 6 گردان
تیپ مستقل 12 قائم(عج) به استعداد 3 گردان
تیپ مستقل 75 ظفر به استعداد 1 گردان
تیپ مستقل 66 ولی امر(عج) به استعداد 3 گردان
تیپ مستقل 36 انصار المهدی به استعداد 3 گردان
معاونت فرهنگی قرارگاه نجف به استعداد 1 گردان
کمیته انقلاب اسلامی به استعداد 2 گردان
قرارگاه مقدم نیروی زمینی سپاه
لشگر 27 محمد رسول الله(ص) به استعداد 4 گردان
لشگر 17 علی ابن ابیطالب(ع) به استعداد 1 گردان
لشگر 33 المهدی(عج) به استعداد 1 گردان
لشگر 71 روح الله  به استعداد 3 گردان
سپاه ناحیه لرستان به استعداد 2 گردان
قرارگاه سپاه هشتم
لشگر 5 نصر به استعداد 2 گردان
تیپ مستقل 29 نبی اکرم (ص) به استعداد 4 گردان
تیپ مستقل 59 مسلم بن عقیل به استعداد 1 گردان
قرارگاه رمضان به استعداد 1 گردان
نیروهای کرند و اسلام آباد به استعداد 1 گردان
عناصری از لشگر 21 امام رضا(ع) و ارتش
شرح عملیات پذیرش قطعنامه598، از سوی ایران، عراق را در بن بست سیاسی و نظامی قرار داد، و بر گروه ها و عناصر «اپوزیسیون» نیز شوک شدیدی وارد ساخت. در این میان، منافقین تنها گروهی که همه حیثیت و هستی خود را در گرو جنگ نهاده بودند، برای خروج از بن بست، توطئه ای که ماموریت اجرای آن را به عهده داشتند را به مرحله اجرا در آوردند.
آنان در تحلیل های دورن گروهی خویش، امکان قبول آتش بس از سوی ایران را ناممکن دانسته و باور داشتند که جمهوری اسلامی زمانی قطعنامهرا می پذیرد که از جنبه های سیاسی، نظامی و اقتصادی به بن بست کامل رسیده باشد و تحت چنین شرایطی سقوط حتمی، و قدرت به سازمان منتقل خواهد شد. بنابراین فرصت پیش آمده را زمان مناسبی دانسته و علی رغم آن که طرح حمله به ایران برای سالگرد جنگ تدارک دیده شده بود، زمان آن دو ماه به جلو انداخته شد. عراق به حمایت و پشتیبانی تسلیحاتی و هوایی از منافقین، نیروهای خود را از انجام دخالت مستقیم در ورود به عمق خاک ایران برحذر داشت و ابتدا برای کاستن از حجم نیروهای خودی در غرب، اقدام به تک وسیعی در خرمشهر نمود وسپس با هجوم و آتش سنگین در منطقه سرپل و صالح آباد، این مناطق را تصرف کرده و راه ورود منافقین به داخل را هموار ساخت، عراق هم چنین، پس از ورود منافقین به داخل، جهت پشتیبانی در چندین نوبت، اقدام به بمباران هوایی خطوط و نیروهای ایرانی کرد و هلیکوپترهای نیروبر عراق نیز، مرتبا به پشتیبانی منافقین مشغول بودند. هدف منافقین از حمله در عمق خاک ایران،  با چندین  تانک برزیلی دجله (دارای چرخ های لاستیکی و سرعتی معادل 120 کیلومتر در ساعت)، تسخیر چندین شهر و در آخر رسیدن به تهران و بدست گرفتن قدرت بود، بر طبق زمانبندی، نیروها بایستی ساعت 6 بعد از ظهر روز دوشنبه 3 مرداد به کرند و ساعت 8 شب به اسلام آباد و 10 شب به کرمان شاه رسیده و در این شهر، دولت خویش را اعلام نمایند. اگر چه در ساعت های  مقرر به کرند و اسلام آباد رسیدند، اما در مسیر اسلام آباد – کرمان شاه و گردنه حسن آباد، از پیشروی آن ها جلوگیری شد.  
در این عملیات (فروغ جاویدان) منافقین با 25 تیپ ( هر تیپ 200 نفر) شرکت داشتند و بدین ترتیب مجموعاً بین 4 تا 5 هزار نیروی عملیاتی وارد ایران شدند.  مقارن ساعت 14:30 در تاریخ 3/5/67 منافقین و ارتش عراق عملیات مشترک خود را با هجوم زمینی از طریق سرپل ذهاب  و هلی برد  از جنوب گردنه پاطاق (نزدیکی سرپل ذهاب) آغاز و به طرف شهر کرند غرب پیشروی کردند و حدود ساعت 18:30 اولین تانک های عراقی با آرم منافقین وارد شهر شدند و پس از تصرف شهر به طرف اسلام آباد غرب پیشروی کرده، به محض رسیدن به مدخل شهر، اقدام به قطع برق و ارتباط مخابراتی و هم چنین تیراندازی و آشفته نمودن اوضاع کردند. تعدادی از نیروهای سپاه و مردم با آنان درگیر شدند که به علت عدم انسجام نیروها و آمیختگی منافقین با مردم، اوضاع از کنترل نیروهای نظامی خارج، و شهر به تصرف آن ها در آمد. سپس با استفاده از تعداد زیادی تانک دجله و خودرو نیروهای پیاده به طرف کرمان شاه عزیمت کردند که در منطقه حسن آباد (20 کیلومتری اسلام آباد) به دلیل سازماندهی جدید رزمندگان ایرانی و جمع آوری نیرو، منافقین زمین گیر شدند. نیروهای خودی در فاصله 200 متری آنان در ارتفاعات  چهارزبر ضمن تشکیل خط پدافندی با آنان درگیر شده، و بعد از ظهر 4 مرداد با محاصره شهر اسلام آباد، به منظور انسداد عقبه و راه فرار، سه راه اسلام آباد –  کرند را قطع، و آن ها را محاصره کردند. نیروهای اسلام در روز 5 مرداد عملیات  مرصاد را به رمز یا علی بن ابی طالب (ع) آغاز نمودند و طی چندین ساعت، صدها تن از منافقین را به هلاکت رسانده، و مابقی را به فرار وا داشتند. در این عملیات، رزمندگان اسلام از قسمت سه راهی اهواز (پشت پمپ بنزین اسلام آباد) دشمن را دور زدند و تلفات زیادی به منافقین وارد کردند. در این عملیات بیش از 2500 تن از منافقین به هلاکت رسیدند و بیش از چهارصد دستگاه خودرو، نفربر و تانک آنان منهدم شد.  
نتایج عملیات
- عقب راندن دشمن از خاک ایران اسلامی
- به هلاکت رساندن حدود 2000 نفر و به اسارت درآوردن 250 تن از نیروهای دشمن.
  • سرباز بی سر
با اشاره به ربایش قایق آمریکایی در آب‌های غزه؛
نظامی کهنه‌کار آمریکایی: اوباما ما را در برابر اسراییل تحقیر کرد

خبرگزاری فارس: یک نظامی کهنه‌کار یگان دریایی با اشاره به توقیف قایق آمریکایی در آب‌های غزه گفت: حضور ناو جنگی آمریکا در برابر قایق‌های اسراییلی صحنه زیبایی از اقتدار آمریکا را به رخ آن‌ها می‌کشید و درس سیاسی خوبی به آنها می‌داد اما اتفاقی که رخ داد سکوت دوباره و مرگ‌بار اوباما بود.

 
عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه مجلس در گفت‌وگو با فارس:
حجم زیاد نقدینگی عامل تورم در جامعه است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه‌ و بودجه اظهار داشت: سرگردان بودن بخش زیادی از نقدینگی و گردش آن در دست دلالان یکی از مشکلات اقتصاد و دلایل تورم در جامعه است.

 
سفیر ایران در افغانستان خبر داد:
تسهیلات ویژه برای حضور در نمایشگاه دائمی ایرانیان

خبرگزاری فارس: سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت:‌ جهت تداوم حضور پر رنگ شرکت های ایرانی در اولین نمایشگاه دائمی ایرانیان در افغانستان تسهیلات ویژه ای برای حمایت از شرکت کنندگان و سرمایه‌گذاران ایرانی در نظر گرفته شده است.

 
عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد:
زیان اقتصادی 3 هزار میلیارد تومانی؛ ره‌آورد موج گردوغبار عربی

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه ‌و بودجه اظهار داشت: بروز و شدت گرفتن طوفان غبار و گسترش آن در کشور موجب تعطیلی چند روزه سازمان‌ها و صنایع شد که در یک حساب سرانگشتی به زیان سه هزار میلیارد تومانی برای کشور انجامید.

 
رئیس کل گمرک در گفت‌وگو با فارس خبر داد:
کاهش 50 درصدی درآمدهای پیش‌بینی شده از محل واردات خودرو

خبرگزاری فارس: رئیس کل گمرک با بیان اینکه در 3 ماهه نخست امسال 100 میلیارد تومان از محل واردات خودرو وصول شده است، گفت: اگر این روند ادامه یابد، بیش از 40 تا 50 درصد درآمدها از این محل محقق نخواهد شد.

 
رئیس کل دادگستری ‌سیستان و بلوچستان:
پیگیر دستگیری گروهک ریگی با همکاری پلیس بین‌الملل ‌هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان گفت: با همکاری پلیس‌بین‌الملل "اینترپل " دستگیری گروهک عبدالمالک ریگی را پیگیر هستیم.

 
رئیس تحول و بهره‌وری شرکت ملی گاز در گفت‌وگو با فارس:
اصلاح الگوی مصرف گاز با افزایش قیمت آن امکانپذیر است

خبرگزاری فارس: رئیس تحول و بهره‌وری شرکت ملی گاز گفت: به دلیل پایین‌ بودن قیمت گاز مصرفی در کشور هر گونه اصلاح الگوی مصرف غیر ممکن است.

  • سرباز بی سر


 

چهارشنبه82/1/27،رمز حرکت:یا امام رضا(ع)،

محل کار:ارتفاع175 شرهانی

 

 

از صبح تا ظهر پیکر 7 شهید کشـــــف شد. بچه ها حساس

شدند. امام رضا (ع) کــه نام مبار کشـــــــان رمز حرکت

ماست امام هشتم است حتما یه شهید دیگه کشــــــــف میشـه

اما خبری نشد .تا اینکه خبر رسید که امام جماعت مســـــجد

جـــــــعفر الصــادق(ع) شــــــهرالماره عراق ،نزدیـــــک به

150 پیکر رو آوردن تحویل ما بدن.موجـــی از شــــــادی در

بین بچه ها حاکم شد سر قراررفتیم اجساد داخل کانـــتینر بود

یــکی یـــکی اجساد رو پایین آوردیم اما همه اجـــساد عراقی

بودند که خودمان کشـــــف کـــرده بودیم و تحویل عـــراقی ها

داده بودیم ولی عراقی ها اجساد را مخفی  کرده و  تــــــــحویل

خانواده ها نداده بودند اما اتفاقی افتاد که  خـــــــستگی از تنمون

خارج شد از بیـن اون همه اجساد عراقی پیکر مطهر یک شهید

کشف شد خیلی عجــــیب بود با 7 شهید کشف شده صبح ماشد

8شهید اما جالب تر نوشته پشت لباس شهید بود:

 

                                        

                             یا معین الضعفاء

  • سرباز بی سر
صدر فهرست 104 شرکت بزرگ زیان‌ده جهان در قرق آمریکا

خبرگزاری فارس: شش شرکت آمریکایی شامل فانیمای "Fannie Mae " ، جنرال موتورز، سیتی گروپ، کونوکو فیلیپس، فورد و تایم وارنر با مجموع بیش از 162 میلیارد دلار زیان در جمع ده شرکت برتر زیان‌ده جهان قرار گرفتند.

رین‌های اقتصادی جهان در فارس
صدر فهرست 104 شرکت بزرگ زیان‌ده جهان در قرق آمریکا

خبرگزاری فارس: شش شرکت آمریکایی شامل فانیمای "Fannie Mae " ، جنرال موتورز، سیتی گروپ، کونوکو فیلیپس، فورد و تایم وارنر با مجموع بیش از 162 میلیارد دلار زیان در جمع ده شرکت برتر زیان‌ده جهان قرار گرفتند.

 
مدیر بخش بازاریابی شرکت نفتی سوکار آذربایجان اعلام کرد:
ایران بهترین مسیر جایگزین خط لوله "باکو-تفلیس-جیهان " در مواقع بحران

خبرگزاری فارس: یکی از مقامات نفتی آذربایجان با اشاره به توقف صادرات نفت این کشور از طریق خط لوله باکو جیهان در سال گذشته گفت: فروش نفت از طریق ایران تنها راه فرار از بحران موجود بود.

 

خبرگزاری فارس: رهبران کشورهای در حال توسعه با به چالش کشیدن سلطه طلبی اقتصادی هشت کشور صنعتی، خواستار افزایش نقش خود در مدیریت اقتصادی جهان شدند.

 
وزیر خارجه پاکستان: خط لوله صلح باید سریع اجرا شود

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه پاکستان خواستار اجرای سریع پروژه خط لوله گاز ایران به پاکستان موسوم به خط لوله صلح شد.

 

خبرگزاری فارس: در پی انتشار اطلاعات نادرست و عوام‌فریبانه دولت امریکا درخصوص اتفاق 11 سپتامبر 2001، 41 نفر از مقامات سابق سرویس‌های اطلاعات و امنیت ضدتروریسم این کشور، اعتراض خود را به دولت اعلام کردند.

 
آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه دوم نمازجمعه تهران:
خدمت و رسیدگی به مردم از عوامل حضور گسترده‌ در انتخابات است

خبرگزاری فارس: خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: مردم می‌دانستند که چشم دنیا به این انتخابات است و هر چه بیشتر حضور پیدا کنند جایگاه آنها در جهان بالاتر می‌رود و بر همین اساس باید عوامل حضور گسترده مردم در انتخابات ادامه پیدا کند تا جامعه حضور خود را بیشتر کند که از جمله این عوامل خدمت و رسیدگی به مردم است.

 
در ارتباط با شهادت زن مسلمان مصری؛
سفیر آلمان به وزارت خارجه ایران فراخوانده شد

خبرگزاری فارس: سفیر آلمان در تهران در ارتباط با شهادت «مروه الشربینی» به وزارت امور خارجه کشورمان فراخوانده و مراتب اعتراض ایران به این اقدام غیرانسانی به وی ابلاغ شد.

 
مامور بلندپایه سابق سیا:
قدرت ایران فراتر از آن است که بتوان به آن حمله نظامی کرد

خبرگزاری فارس: رابرت بائر مامور بلندپایه سابق سیا با اشاره به عدم امکان پاسخ مثبت به درخواست اسراییل برای حمله آمریکا به ایران، گفت: سپاه ایران از وجود افراد پرانگیزه و توانمندی بهره می‌برد که از نظر توان رزمی و تحلیل سیاسی، در سطح بالایی در خاورمیانه قرار دارند.

  • سرباز بی سر
جین‌شارپ در کنار سوروس و مک‌کین
معلم موج سبز کیست؟

خبرگزاری فارس: آسوشیتدپرس با اعتراف به آموزش مستقیم گروه‌های مخالف ایرانی توسط آمریکا به کتاب مورد ارجاع مخالفین ایرانی برای سازمان‌دهی انقلاب مخملی اشاره کرد.

 
گزارش هیأت ویژه از بررسی روند انتخابات و خلق حماسه ماندگار 22 خرداد
2 کاندیدای معترض نماینده معرفی نکردند؛ شورای نگهبان راسا بازشماری کرد

خبرگزاری فارس: هیأت ویژه انتخابات ضمن تاکید بر حفظ وحدت و همبستگی ملی در پرتو رهبری داهیانه اعلام کرد: علیرغم آمادگی شورای نگهبان برای شمارش آرا با حضور نماینده نامزدها 2 کاندیدای معترض نماینده معرفی نکردند؛ به همین خاطر شورای نگهبان راسا اقدام به بازشماری آرا کرد.

 
حجت‌الاسلام کعبی در گفتگو با فارس:
عدم تمکین از نظر شورای نگهبان نشانه قانون‌گریزی‌ است

خبرگزاری فارس: عضو شورای نگهبان گفت: عدم تمکین از نظر شورای نگهبان پس از اعلام صحت انتخابات نشانه قانون‌گریزی و استبداد است.‌

 
فارس گزارش می‌دهد:
شاخص بورس به بالاترین رقم در سال 88 رسید

خبرگزاری فارس: با رشد 83 واحدی امروز شاخص بورس و در نتیجه بازگشایی نماد و رشد قیمت سهام دو شرکت ملی مس و فولاد خوزستان، دماسنج بازار سهام ایران به بالاترین رقم ممکن خود در سال جاری رسید و با فزایش 19 درصدی و هزار و 516 واحدی در عدد 9 هزار و 471 واحد جاخوش کرد.

 
جنگ اطلاعاتی؛ مشت سایبری در دستکش مخملی
کانترپانچ: انبوه اطلاعات غیرموثق ابزار جنگ رسانه‌ای با ایران شده است

خبرگزاری فارس: "جک براتیچ " با اعتراف به اینکه منابع اطلاعاتی جنگ رسانه‌ها علیه ایران مبهمند، تحلیل‌های جاری مسائل ایران را به پیشگویی‌های خیال پردازانه بر اساس مشاهده ابرها تشبیه کرد.

 
متن کامل لایحه بازنگری در قانون چک در فارس
لایحه بازنگری در قانون چک به دولت رفت

خبرگزاری فارس: لایحه بازنگری در قانون چک توسط قوه قضائیه تدوین و برای بررسی و ارایه به مجلس به دولت ارایه شد.

 
برای نخستین بار و برای جبران کسری منابع مالی
صندوق بین‌المللی پول 150 میلیارد دلار اوراق قرضه منتشر می‌کند

خبرگزاری فارس: در صورت تصویب نهایی در جلسه امروز اعضای هیات مدیره صندوق بین‌المللی پول، این صندوف برای نخستین بار اقدام به انتشار 150 میلیارد دلار اوراق قرضه برای جبران کسری منابع مالی خود خواهد کرد.

 
حجت‌الاسلام رهبر در جمع خبرنگاران:
فعلا از پیگرد قضایی موسوی خودداری کردیم

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به ارائه چندین شکایت علیه موسوی از سوی نمایندگان مجلس، گفت: این شکایات هنوز به قوه قضائیه ارائه نشده چرا که رهبر معظم انقلاب هم کاندیداها را دعوت به آرامش کردند اما اگر دامنه اقدامات موسوی ادامه پیدا کند حتما این شکایت را به دستگاه قضا ارائه می‌کنیم

 
اختصاصی فارس/
زمان فروش اوراق مشارکت شهرداری تهران دوباره به تعویق افتاد

خبرگزاری فارس: زمان فروش اوراق مشارکت شهرداری تهران که قرار بود در خرداد و سپس تیر امسال توزیع شود به احتمال زیاد تا مرداد یا حتی شهریور به تعویق می‌‌افتد.

 
وزیر راه و ترابری:
راه آهن چابهار ـ زاهدان ـ مشهد احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر راه و ترابری گفت: عملیات ساخت راه آهن چابهار ـ زاهدان ـ مشهد در دستور کار این وزراتخانه قرار گرفت.

 
مجلس به مدت 3 هفته تعطیل شد

خبرگزاری فارس: مجلس از روز شنبه آینده به مدت سه هفته کاری تعطیل است.

 
وزیر بهداشت:
تعرفه درمانی مراکز دولتی 25 درصد افزایش یافت

خبرگزاری فارس: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متوسط افزایش تعرفه درمانی بخش دولتی امسال بیش از 25 درصد است.

 
پیش از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی صورت گرفت؛
دیدار محرمانه اعضای حزب بعث عراق با مسئولان آمریکائی در اردن

خبرگزاری فارس: یک هفته‌نامه اردنی فاش کرد که اعضای حزب منحله بعث عراق به تازگی در امان پایتخت اردن نشست محرمانه‌ای با مسئولان آمریکائی برگزار کردند.

 
با حضور امیر سرلشکر صالحی انجام شد
پایان عملیات جنگ نوین 110 گردان نیروی زمینی ارتش

خبرگزاری فارس: رزمایش سه روزه نیروی زمینی ارتش با نام علی ابن ابیطالب(ع) با حضور فرماندهان عالیرتبه ارتش از جمله امیر سرلشکر عطاءالله صالحی با موفقیت به کار خود پایان داد.

 
اختصاصی فارس/ با شکست سیاست تحریمی آمریکا
صادرات آسیا به ایران 5 برابر شد

خبرگزاری فارس: در واکنش به رویکرد تحریمی غرب، صادرات آسیا به ایران طی هشت سال گذشته پنج برابر شد و به بیش از 17 میلیارد دلار در سال 2008 رسید.

 
  • سرباز بی سر
درنامه آیت الله جنتی به محصولی

شورای نگهبان صحت انتخابات دهم ریاست جمهوری را تأیید کرد
دبیر شورای نگهبان در نامه ای به وزیر کشور صحت انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را رسما تأیید کرد.


سخنگوی وزارت خارجه (مشروح):

سوئد مسئولانه جبران کند/ پس از انتخابات موضع ایران در جهان قویتر شد
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه حضور مردم ایران در انتخابات اخیر رای به مقبولیت و مشروعیت نظام...
جشنواره دستهای کوچک دعا-3

"هوای نفس" اساس مشکلات امروز/ دعا زبان مشترک ابنای بشر است
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم با اشاره به اینکه دعا گوهر همه ادیان است و دین منهای دعا قابل تصور...
نیوزویک :

حکومت ایران استوار و محبوب است / ایرانیان در برابر بیگانگان متحدند
یک هفته نامه آمریکایی با پرداختن به شرایط پیش آمده در ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری و مقایسه آن...
بهزاد به مهر خبر داد:

ذخیره 3 هزار مگاواتی شبکه برق کشور
مدیرعامل توانیر از ذخیره 2 تا 3 هزار مگاواتی شبکه برق کشور خبر داد و تاکید کرد با توجه به پیش بینی...




با آغاز رسمی خروج نظامیان آمریکایی از شهرهای عراق بر اساس توافقنامه خروج، مردم این کشور با برگزاری جشن ملی به شادی و خوشحالی پرداختند.




ساری - خبرگزاری مهر: به دستور شورای نگهبان و با دعوت از نماینده کاندیداها در شهرستانهای ساری و بابلسر شمارش مجدد صندوقهای رای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انجام شد.


متکی خبر داد :


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از برنامه ایران برای مشارکت در سازمان همکاری‌های دریای سیاه خبر داد.


هشدار میشل سلیمان :


رئیس جمهوری لبنان با اشاره به ادامه نقض قطعنامه 1701 و حاکمیت کشورش از سوی رژیم صهیونیستی اظهارات بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم درباره مشارکت حزب الله در دولت جدید را دخالت آشکار در امور لبنان توصیف کرد.


وزیر اقتصاد:


وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که براساس اصل 44 قانون اساسی نگاه و شیوه اداره کشور باید تغییر کند.


گزارش خبرنگار مهر از سنگاپور /


مشعل نخستین دوره بازیهای آسیایی نوجوان در سنگاپور عصر امروز با حضور نخست وزیر کشور میزبان روشن شد.


گزارش تحلیلی میهمان مهر/


خبرگزاری مهر - گروه سیاسی: اماکن کنسولی قابل ورود و تعرض نمی باشند مگر با رضایت کنسول و یا در موراد وقوع حوادث ناگوار برای کمک به اعضاء کنسول از قبیل زلزله یا آتش سوزی و غیره و ضمانت اجرای مصونیت دیپلماتیک و کنسولی علاوه بر رفتار متقابل موجب مسئولیت بین المللی دولت ناقض آن و طرح شکایت به دادگاه بین المللی دادگستری برای مطالبه خسارت خواهد شد.


با حکم نوذری ؛


با حکم وزیر نفت، سیف الله جشن ساز مدیرعامل شرکت ملی نفت با حفظ سمت، به عنوان رئیس هیئت رئیسه صندوقهای بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت منصوب شد.


زیباری تاکید کرد:


وزیر امور خارجه عراق با بیان اینکه عقب نشینی نظامیان آمریکایی از شهرها،اولین گام عملی در اجرای توافقنامه خروج است، بر توانمندی نیروهای عراقی برای حفظ امنیت و کنترل اوضاع تاکید کرد.


یک تحلیلگر فرانسوی :


پس از گذشت 8 سال فاجعه آمیز در دو دوره ریاست جمهوری بوش بر آمریکا که جهان را با چالش جدی مواجه کرد، باراک اوباما با شعار تغییر فراگیر آمد اما همین شعار نیز برای هیچ بود.




بازشماری آراء 10 درصد از صندوقهای رای انتخابات 22 خرداد که به صورت تصادفی انتخاب می شوند از سوی شورای نگهبان و مقابل دوربینهای صدا و سیما در سراسر کشور در حال انجام است.


وزیر اطلاعات در قم:


قم - خبرگزاری مهر: وزیر اطلاعات با اعلام اینکه "بسیاری از معترضان مردم هستند اما در پوشش آنها عده‌ای اخلالگر بودند که کشتارها نیز مربوط به آنهاست" شیوه برخورد مهندس موسوی با قضایای پس از انتخابات را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ایشان در این قضیه بد عمل کرد و اگر در همان جهت ادامه دهد عواقب بسیاری به گردن او و امثال او خواهد بود.


گزارش خبرنگار مهر از سنگاپور/


تیم فوتبال زیر 14 سال ایران در حالی دیدار مقابل چین را با برتری خود به پایان برد که مربی دروازه بانان این تیم همزمان به بدنسازی و مشکلات پزشکی تیم هم رسیدگی می‎کرد.


جمشیدی خبر داد:


سخنگوی قوه قضائیه از صدور دستور آیت الله هاشمی شاهرودی به منظور تشکیل هئیت ویژه تعیین تکلیف بازداشت شدگان اخیر خبر داد.


وزیر اطلاعات تشریح کرد:


حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه هیچ تقلب سازمان یافته ای در انتخابات صورت نگرفته است، گفت: سفارت انگلیس از مدتها پیش اقدام به استخدام بیش از اندازه کارمند محلی در جهت اهداف غیردیپلماتیک کردو آنان را بطور مستقیم به میان اغتشاشگران وارد کرد تا آنها اغتشاشات را حاد کنند و سپس گزارشات خود را همراه با مونتاژ کردن صحنه های مختلف به سراسر دنیا مخابره کنند.


  • سرباز بی سر
کسایی زاده به مهر اعلام کرد:

قطر و روسیه رقبای گازی ایران نیستند/ همسایه ها در اولویت صادرات گاز
مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران، قطر و روسیه در بازار گاز رقیب یکدیگر نیستند، گفت: کشورهای همسایه در اولویت صادرات گاز ایران قرار دارند.


گزارش خبری مهر /

کنکور 88 به نیمه راه رسید/ جزئیات برگزاری کنکور88 و اعلام نتایج آن
رقابت یک میلیون و 300 هزار داوطلب ورود به دانشگاهها با برگزاری کنکور گروههای علوم ریاضی، هنر، علوم...
حاجی بابایی با مهر مطرح کرد:

قانون ملاک عمل همه باشد/ لزوم دقت شورای نگهبان در رسیدگی به شکایات
یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی قانون را برای همه ملاک عمل دانست و در عین حال از شورای نگهبان...
به بهانه هفته قوه قضائیه؛

هنوز برآوردی از اجرای قانون حقوق شهروندی وجود ندارد
خبرگزاری مهر - گروه اجتماعی، حدود 5 سال از تصویب قانون احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی...

اشتراک خبرنامه های خبرگزاری مهر برای اعضا امکانپذیر شد
خدمات اشتراک خبرنامه های خبرگزاری مهر همزمان با سالگرد تاسیس این خبرگزاری برای اعضای این رسانه به...




خبرگزاری مهر-گروه بین الملل: مهمترین عناوین خبری جهان از شب گذشته تا امروز صبح به نقل از خبرگزاری های خارجی به شرح زیر است.


با انجام مسابقات ؛


گرگان - خبرگزاری مهر: هفته چهاردهم کورس بهاره گنبد کاووس با معرفی قهرمان قهرمانان رشته سوارکاری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار شد.




خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه: آموزه‌های قرآن کریم و تذکرات و تأکیدات معصومین همواره در موارد و موقعیتهای مختلف بهترین راهنما برای بشریت بوده و چون نسیمی زندگی‌بخش، روح انسان را نوازش می‌دهند .


ابراهیمی‌فر در گفتگو با مهر :


کارگردان فیلم سینمایی "تک درخت‌ها" به وجود آمدن فضای اعتماد و تعامل میان نویسندگان و کارگردان‌ها را عامل رشد سینمای اقتباسی دانست.


تحولات سیاسی لبنان /


آغاز رایزنی برای تعیین نخست وزیر و اعلام رسمی نامزدی سعد الحریری رئیس فراکسیون المستقبل برای پست نخست وزیری از جمله تحولات سیاسی لبنان به شمار می رود.


فایننشیال تایمز گزارش داد:


نشست هشت کشور صنعتی جهان در حالی در ایتالیا برگزار می شود که به اعتقاد کارشناسان این نشست می تواند یکی از آخرین نشستهای این کشورها با عنوان "جی 8" باشد.


علیرغم اجرای طرح نجات اقتصادی؛


با وجود برآوردهای بانک مرکزی و دولت آمریکا در مورد بهبود شرایط اقتصادی در این کشور، هنوز اوضاع بازار کار وخیم است.


گزارش خبری مهر/


گرگان - خبرگزاری مهر: قرمز لون، آئین سنتی ترکمن ها در کورس های سوارکاری و یادگاری از سنت دیرینه و پرپیشینه این قوم اصیل ایرانی است که اکنون رواج چندانی ندارد.


علامه فضل الله:


علامه محمد حسین فضل الله یکی از مراجع تقلید شیعیان لبنان با اشاره به ناآرامی های اخیر در کشورمان اظهار داشت که ملت ایران در راستای تقویت همبستگی سیاسی تلاش کند.


به بهانه برگزاری کنکور/


مشهد - خبرگزاری مهر: از دیروز آزمون سراسری سال 88 با حضور یک میلیون و 390 هزار داوطلب در کل کشور آغاز شده است و این آزمون تا عصر روز شنبه با برگزاری پنج آزمون ادامه دارد.


عصر امروز /


آزمون گروه آزمایشی زبانهای خارجی کنکور سراسری با شرکت 126 هزار و 595 داوطلب عصر جمعه برگزار شد.


عسگراولادی:


حبیب‌الله عسگراولادی در اجلاس دبیران حزب موتلفه اسلامی در تببین شرایط موجود گفت: باید برای احقاق حق در مسیر ولایت باشیم.


ضمن تاکید بر گفتگو اعلام شد؛


نخست وزیر سوئد که کشورش از اول جولای ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را بر عهده می گیرد، کشورهای اروپایی را از صحبت درباره تحریم بیشتر ایران برحذر داشت.


گزارش خبری مهر/


اردبیل - خبرگزاری مهر: وقوع رگبار و بارشهای شدید باران و تگرگ در طی چند روز اخیر نشان داد که اردبیل در مقابل حوادث غیر مترقبه جوی بسیار آسیب پذیر و ناتوان است.


امام جمعه اصفهان:


اصفهان - خبرگزاری مهر: آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد گفت: کسانی که رای نیاورده اند باید از قانون و رای مردم تمکین کنند و به آن احترام بگذارند زیرا بی توجهی به این امر بستر را برای دشمن آماده و مهیا خواهد ساخت.

  • سرباز بی سر
اعمال ماه مبارک رجب
دعا و نیایش
فضیلت و اعمال ماه مبارک رجب

ماه رجب و ماه شعبان و ماه رمضان شرافت زیادی دارند و در فضیلت آنها روایات بسیاری وارد شده است. از حضرت رسول (صلى الله علیه و آله) روایت شده که: ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است کسى که یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، موجب خشنودى خدای بزرگ می‌گردد و غضب الهى از او دور می گردد و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته گردد.

از حضرت موسى بن جعفر(علیهماالسلام) روایت شده است که: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال، از او دور شود و هر کس سه روز از آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب می گردد.

و همچنین فرمود که: رجب نام نهرى است در بهشت که از شیر سفیدتر و از عسل شیرین‏تر است. هر کس یک روز از رجب را روزه بگیرد البته از آن نهر بیاشامد.

از امام صادق(علیه السلام) روایت است که حضرت رسول اکرم( صلى الله علیه و آله) فرمود که: ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدا آمرزنده و مهربان است و رجب را "أصب" مى‏گویند زیرا که رحمت خدا در این ماه بر امت من بسیار ریخته مى‏شود پس بسیار بگوئید: «أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ».

ابن بابویه از سالم روایت کرده است که گفت: در اواخر ماه رجب که چند روز از آن مانده بود، خدمت امام صادق(علیه السلام)رسیدم. وقتی نظر مبارک آن حضرت بر من افتاد فرمود که آیا در این ماه روزه گرفته‏اى؟ گفتم نه والله اى فرزند رسول خدا. فرمود که آنقدر ثواب از تو فوت شده است که قدر آن را به غیر از خدا کسى نمى‏داند به درستى که این ماهى است که خدا آن را بر ماه‌هاى دیگر فضیلت داده و حرمت آن را عظیم نموده و گرامی داشتن روزه دار را در این ماه بر خود واجب گردانیده است.

پس گفتم یابن رسول الله اگر در باقیمانده این ماه روزه بدارم آیا به بعضى از ثواب روزه‏داران آن نائل مى‏گردم؟ فرمود: اى سالم هر کس یک روز از آخر این ماه را روزه بدارد خدا او را ایمن گرداند از شدت سکرات مرگ و از هول بعد از مرگ و از عذاب قبر و هر کس دو روز از آخر این ماه را روزه بگیرد از صراط به آسانى بگذرد و هر کس سه روز از آخر این ماه را روزه بگیرد ایمن گردد از ترس بزرگ روز قیامت و از شدت‌ها و هول‌هاى آن روز و برات بیزارى از آتش جهنم به او عطا کنند. و بدان که براى روزه ماه رجب فضیلت بسیار وارد شده است و روایت شده که اگر شخصی قادر بر آن نباشد هر روز صد مرتبه این تسبیحات را بخواند تا ثواب روزه آن را دریابد: سُبْحَانَ الْإِلَهِ الْجَلِیلِ سُبْحَانَ مَنْ لا یَنْبَغِى التَّسْبِیحُ إِلا لَهُ سُبْحَانَ الْأَعَزِّ الْأَکْرَمِ سُبْحَانَ مَنْ لَبِسَ الْعِزََّ وَ هُوَ لَهُ أَهْلٌ .
دعا و نیایش
اعمال مشترک ماه مبارک رجب

اینها اعمالی است که انجام دادن آنها متعلق به همه ماه است و اختصاصى به روز معینی ندارد و آن چند مورد است :

1- در تمام ایام ماه رجب دعای ذیل را که روایت شده امام زین العابدین(علیه السلام) در حجر در غره خواندند، خوانده شود:

"یَا مَنْ یَمْلِکُ حَوَائِجَ السَّائِلِینَ وَ یَعْلَمُ ضَمِیرَ الصَّامِتِینَ لِکُلِّ مَسْأَلَةٍ مِنْکَ سَمْعٌ حَاضِرٌ وَ جَوَابٌ عَتِیدٌ اللَّهُمَّ وَ مَوَاعِیدُکَ الصَّادِقَةُ وَ أَیَادِیکَ الْفَاضِلَةُ وَ رَحْمَتُکَ الْوَاسِعَةُ فَأَسْأَلُکَ أَنْ تُصَلِّىَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَقْضِىَ حَوَائِجِى لِلدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ إِنَّکَ عَلَى کُلِّ شَىْ‏ءٍ قَدِیرٌ ."

2- دعایی را که از امام صادق(علیه السلام) روایت شده، خوانده شود:

«خَابَ الْوَافِدُونَ عَلَى غَیْرِکَ وَ خَسِرَ الْمُتَعَرِّضُونَ إِلا لَکَ وَ ضَاعَ الْمُلِمُّونَ إِلا بِکَ وَ أَجْدَبَ الْمُنْتَجِعُونَ إِلا مَنِ انْتَجَعَ فَضْلَکَ بَابُکَ مَفْتُوحٌ لِلرَّاغِبِینَ وَ خَیْرُکَ مَبْذُولٌ لِلطَّالِبِینَ وَ فَضْلُکَ مُبَاحٌ لِلسَّائِلِینَ وَ نَیْلُکَ مُتَاحٌ لِلْآمِلِینَ وَ رِزْقُکَ مَبْسُوطٌ لِمَنْ عَصَاکَ وَ حِلْمُکَ مُعْتَرِضٌ لِمَنْ نَاوَاکَ عَادَتُکَ الْإِحْسَانُ إِلَى الْمُسِیئِینَ وَ سَبِیلُکَ الْإِبْقَاءُ عَلَى الْمُعْتَدِینَ اللَّهُمَّ فَاهْدِنِى هُدَى الْمُهْتَدِینَ وَ ارْزُقْنِى اجْتِهَادَ الْمُجْتَهِدِینَ وَلا تَجْعَلْنِى مِنَ الْغَافِلِینَ الْمُبْعَدِینَ وَ اغْفِرْ لِى یَوْمَ الدِّینِ .»

3- از امام صادق (علیه السلام) روایت شده که در ماه رجب این خوانده شود:

«اللَّهُمَّ إِنِّى أَسْأَلُکَ صَبْرَ الشَّاکِرِینَ لَکَ وَ عَمَلَ الْخَائِفِینَ مِنْکَ وَ یَقِینَ الْعَابِدِینَ لَکَ اللَّهُمَّ أَنْتَ الْعَلِىُّ الْعَظِیمُ وَ أَنَا عَبْدُکَ الْبَائِسُ الْفَقِیرُ أَنْتَ الْغَنِىُّ الْحَمِیدُ وَ أَنَا الْعَبْدُ الذَّلِیلُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ امْنُنْ بِغِنَاکَ عَلَى فَقْرِى وَ بِحِلْمِکَ عَلَى جَهْلِى وَ بِقُوَّتِکَ عَلَى ضَعْفِى یَا قَوِىُّ یَا عَزِیزُ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الْأَوْصِیَاءِ الْمَرْضِیِّینَ وَ اکْفِنِى مَا أَهَمَّنِى مِنْ أَمْرِ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ.»

قابل توجه است که ادعیه دیگری نیز برای این ماه عزیز ذکر شده است که می‌توانید به مفاتیح الجنان مبحث اعمال ماه رجب رجوع نمایید .

4- از حضرت رسول اکرم(صلى الله علیه و آله) روایت شده که: هر کس در ماه رجب صد مرتبه بگوید: «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ الَّذِى لا إِلَهَ إِلا هُوَ وَحْدَهُ لا شَرِیکَ لَهُ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ» و آن را به صدقه ختم فرماید حق تعالى براى او به رحمت و مغفرت و کسى که چهار صد مرتبه بگوید بنویسد براى او اجر صد شهید عطا فرماید.

5- از نبی مکرم اسلام روایت است: کسى که در ماه رجب هزار مرتبه "لا إِلَهَ إِلا اللهُ" بگوید خداوند عز و جل براى او صد هزار حسنه عطا کند و براى او صد شهر در بهشت بنا فرماید .

6- روایت است کسى که در رجب در صبح هفتاد مرتبه و در شب نیز هفتاد مرتبه بگوید: "أَسْتَغْفِرُ اللهَ وَ أَتُوبُ إِلَیْهِ" و پس از اتمام ذکر، دست‌ها را بلند کند و بگوید: "اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِى وَ تُبْ عَلَىَّ" اگر در ماه رجب بمیرد خدا از او راضى باشد و به برکت ماه رجب، آتش او را مس نکند .

7- در کل این ماه هزار مرتبه ذکر: أَسْتَغْفِرُ اللهَ ذَا الْجَلالِ وَ الْإِکْرَامِ مِنْ جَمِیعِ الذُّنُوبِ وَ الْآثَامِ " گفته شود؛ تا خداوند رحمان او را بیامرزد .

8- سید بن طاووس در اقبال از حضرت رسول اکرم(صلى الله علیه و آله) فضیلت بسیاری براى خواندن سوره قل هو الله أحد نقل کرده است که ده هزار مرتبه یا هزار مرتبه یا صد مرتبه در این ماه تلاوت شود. و نیز روایت کرده که هر کس در روز جمعه ماه رجب صد مرتبه سوره قل هو الله أحد را بخواند براى او در قیامت نورى شود که او را به بهشت بکشاند.

9- سید بن طاووس از حضرت رسول اکرم(صلى الله علیه و آله) روایت کرده که: هر کس در روز جمعه ماه رجب، مابین نماز ظهر و عصر، چهار رکعت نماز بگزارد و در هر رکعت حمد یک مرتبه و آیة الکرسى هفت مرتبه و قل هو الله أحد پنج مرتبه بخواند، و  سپس ده مرتبه بگوید: «أَسْتَغْفِرُ اللهَ الَّذِى لا إِلَهَ إِلا هُوَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ» حق تعالى براى او از روزى که این نماز را گزارده تا روزى که بمیرد هر روز هزار حسنه به او عطا فرماید، و او را به هر آیه‌ای که خوانده شهرى در بهشت از یاقوت سرخ و به هر حرفى قصرى در بهشت از دُرّ سفید دهد و تزویج فرماید او را حورالعین و از او راضى شود .

10- سه روز از این ماه را که پنجشنبه و جمعه و شنبه باشد روزه گرفته شود. زیرا که روایت شده هر کس در یکى از ماه‌هاى حرام، این سه روز را روزه بدارد حق تعالى براى او ثواب نهصد سال عبادت بنویسد.

11- از حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) روایت شده است که: هر کس در یک شب از شب‌هاى ماه رجب ده رکعت نماز به این نحو که در هر رکعت حمد و قل یا ایها الکافرون یک مرتبه و توحید سه مرتبه بخواند، خداوند گناهان او را می‌آمرزد.

 
هلال ماه

اعمال شب و روز اول ماه رجب

شب اول

این شب، شب شریفى است و در آن چند عمل وارد شده است .

1- وقتی هلال ماه دیده شد فرد بگوید:

اللَّهُمَّ أَهِلَّهُ عَلَیْنَا بِالْأَمْنِ وَ الْإِیمَانِ وَ السَّلامَةِ وَ الْإِسْلامِ رَبِّى وَ رَبُّکَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ.

و از حضرت رسول صلى الله علیه و آله منقول است که چون هلال رجب را مى‏دید مى‏گفت: اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِى رَجَبٍ وَ شَعْبَانَ وَ بَلِّغْنَا شَهْرَ رَمَضَانَ وَ أَعِنَّا عَلَى الصِّیَامِ وَ الْقِیَامِ وَ حِفْظِ اللِّسَانِ وَ غَضِّ الْبَصَرِ وَلا تَجْعَلْ حَظَّنَا مِنْهُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ.

2- غسل.

حضرت رسول اکرم(صلى الله علیه و آله) فرموده‌اند: هر کس ماه رجب را درک کند و اول و وسط و آخر آن ماه را غسل نماید، از گناهان خود پاک می‌شود مانند روزى که از مادر متولد شده است.

3- زیارت امام حسین علیه السلام .

4- بعد از نماز مغرب بیست رکعت، یعنی 10 تا دو رکعتی نماز گزارده شود. تا خود، اهل، مال و اولادش محفوظ بماند و از عذاب قبر در پناه باشد.

5- بعد از نماز عشاء دو رکعت نماز گزارده شود بدین نحو:

در رکعت اول حمد و ألم نشرح یک مرتبه و توحید سه مرتبه و در رکعت دوم حمد و ألم نشرح و توحید و معوذتین خوانده شود و پس از سلام، سى مرتبه لا إِلَهَ إِلا اللهُ بگوید و سى مرتبه صلوات بفرستد تا حق تعالى گناهان او را بیامرزد مانند روزى که از مادر متولد شده است.

 
روز اول رجب

این روز، روز شریفى است و برای آن چند عمل ذکر شده است:

1- روزه .

روایت شده که حضرت نوح (علیه السلام) در این روز به کشتى سوار شد و به کسانى که همراه او بودند امر فرمود روزه بگیرند که هر کس این روز را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود .

2- غسل .

3- زیارت امام حسین علیه السلام.

از امام جعفر صادق(علیه السلام) روایت شده است که: هر کس امام حسین (علیه السلام) را در روز اول رجب زیارت کند، خداوند او را بیامرزد. البته قابل ذکر است که زیارت از راه دور هم مورد قبول است ان شاء الله
  • سرباز بی سر