هیئت فرهنگی مذهبی عشاق الشهداء

پیرو و فدایی امام سید علی خامنه ای رهبر عزیز و نایب صاحب العصر و زمان (عج)

هیئت فرهنگی مذهبی عشاق الشهداء

پیرو و فدایی امام سید علی خامنه ای رهبر عزیز و نایب صاحب العصر و زمان (عج)

نویسندگان
پیوندهای روزانه

۲۲ مطلب در خرداد ۱۳۸۸ ثبت شده است

به دنبال تجمعات غیرقانونی روز گذشته
اختلاف و مشاجره میان مجمع روحانیون و موسوی بالا گرفت

خبرگزاری فارس: تجمعات و آشوب‌های روز گذشته که به کشته شدن تنی چند و تخریب اموال عمومی منجر شد، باعث بروز اختلاف و مشاجره شدید میان برخی اعضای مجمع روحانیون و میرحسین موسوی شده است.

 
بر اساس مشاهدات مردم تهران
سفارت انگلیس، فرانسه و استرالیا به آشوب‌طلبان و تروریست‌ها پناه می‌دهند

خبرگزاری فارس: بر اساس مشاهدات شهروندان تهرانی سفارتخانه‌های کشورهای انگلیس، فرانسه و استرالیا در آشوب‌های روز گذشته تهران به آشوب‌طلبان و تروریست‌هایی که از بیم دستگیری متواری بودند، پناه داده‌اند.

 
فارس گزارش می‌دهد
اظهارات شاهدان عینی از ‌تخریب‌های اغتشاشگران در مسجد لولاگر

خبرگزاری فارس: شاهدان عینی از چگونگی تخریب مسجد لولاگر در خیابان نواب با مواد آتش‌زا به دست تعدادی از اغتشاشگران سخن گفتند.

 
نامه سرگشاده یک حقوقدان برجسته خطاب به میر حسین موسوی
آقای موسوی! شما مباشر یا معاون در ارتکاب جرائم و آشوب‌های جاری در کشور هستید

خبرگزاری فارس: یک حقوقدان برجسته خطاب به موسوی نوشت: شما در بسیاری از موارد مباشر یا معاون در ارتکاب آشوب ها و جرائمی هستید که در این مدت در شهرهای مختلف کشور، بخصوص شهر تهران به وقوع پیوسته است.

 
فارس گزارش می‌دهد
تخریب ‌22 بانک در اغتشاشات دیشب تهران

خبرگزاری فارس: طی درگیری‌های شب گذشته در منطقه 11، 22 بانک خصوصی و دولتی و همچنین تعداد بسیاری از‌ مغازه‌ها ‌و مراکز خدماتی توسط آشوبگران تخریب شدند.

 
آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی:
آنچه برای ما اهمیت دارد حفظ امنیت و آرامش مملکت است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید قم با انتقاد از شرایط موجود کشور، بر حل و فصل سریع اختلافات تاکید کرد و گفت: ‌حفظ امنیت‌ و نظام اسلامی‌ اهمیت بالایی دارد.

 
تکمیلی/
10 کشته و 100 مجروح در پی آشوب‌های دیروز تهران

خبرگزاری فارس: عناصر اغتشاشگر شب گذشته، مسیر میدان انقلاب تا آزادی را به آشوب کشیدند و مقدسات ملت را مورد تعرض قرار دادند.

 
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی تهران:
خسارت دیدگان آشوب‌های اخیر به پلیس مراجعه کنند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز اطلاع‌رسانی تهران بزرگ گفت: شهروندان تهرانی که در ناآرامی‌های یک هفته اخیر به اموال شخصی و عمومی آنها خسارت وارد شده است، با مراجعه به کلانتری‌های محل سکونتشان، شکایت کنند.

 
آیت‌الله یزدی در جمع خبرنگاران ـ 3 و پایانی
مقام معظم رهبری حیثیت هاشمی را حفظ کردند

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگرچه نامه هاشمی رفسنجانی به رهبر فرزانه انقلاب‌ وضعیت خوبی را پیش نیاورد، اما مقام معظم رهبری حیثیت ایشان را حفظ کردند.

 
شناسایی و بازداشت عوامل مسلح منافقین در اغتشاشات دیشب

خبرگزاری فارس: گروهی از عوامل مسلح گروهک تروریستی منافقین در اغتشاشات دیشب بازداشت شده‌اند.

 
آیت‌الله سیداحمد خاتمی:
هر حرکتی که جلودار آن ولی فقیه نباشد نامشروع است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: هر حرکت و موضعی که جلودارش حجت حق و ولی فقیه نباشد نامشروع است.

 
آیت‌الله ‌العظمی نوری همدانی:
مردم تاثیرگذاری ولایت فقیه را درک‌ کرده‌اند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید در قم گفت: امروز مردم فهمیده‌اند که ولایت فقیه تاثیرگذاری بسیاری در اسلام و جامعه دارد.‌

 
در پی حضور در تجمعات غیر قانونی دیروز تهران؛
فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: پنج تن از اعضای خانواده اکبر هاشمی رفسنجانی که در بین آنها فائزه هاشمی نیز به چشم می‌خورد، شب گذشته توسط ماموران امنیتی شناسایی و با حکم مرجع قضایی دستگیر شدند.

 
یک ژنرال پاکستانی عنوان کرد؛
اختصاص 400 میلیون دلار توسط «سیا» برای ایجاد آشوب در ایران

خبرگزاری فارس: یک ژنرال سابق پاکستان از اختصاص مبلغ 400 میلیون دلار توسط سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» برای به راه انداختن آشوب در ایران پس از انتخابات خبر داد.

 
در پی واردآمدن خسارتهای متعدد به کسب‌وکار مردم انجام شد:
شکایت جمع کثیر کسبه تهرانی از میرحسین موسوی به مراجع قضایی

خبرگزاری فارس: جمع کثیری از کسبه و تجار تهرانی که از اغتشاشات و تجمعات غیرقانونی روزهای اخیر خسارتهای فراوانی متحمل شده‌اند، از میرحسین موسوی به دلیل دعوت برای تشکیل این اجتماعات غیرقانونی به مراجع قضایی شکایت کردند.

 

تمام اخبار برگزیده روز

  • سرباز بی سر

حضرت امیر المومنین علی (ع ) فرزند ابوطالب شیخ بنی هاشم عموی پیغمبر اکرم (ص) بود که پیغمبر اکرم او را سرپرستی نموده و در خانه خود جای داده و بزرگ کرده بود و پس از بعثت نیز تا زنده بود ازآن حضرت حمایت کرد و شر کفار عرب و خاصه قریش را از وی دفع نمود .

علی ع بنا به نقل مشهور ده سال پیش از بعثت متولد شد و پس از شش سال بر اثر قحطی که در مکه و حوالی آن روی دا د بنا به در خواست پیغمبر اکرم ص  از خانه پدر به خانه پسرعموی خود پیغمبر اکرم  منتقل کردید. و تحت سرپرستی و پرورش مستقیم آن حضرت درآمد پس از چند سال که پیغمبر اکرم ص به موهبت نبوت نایل شد و برای نخستین بار در غار حرا وحی آسمانی به وی رسید. وقتی که از غار رهسپار شهر و خانه خود شد وما جرارا فرمودعلی ع به آن حضرت ایمان آورد. وباز درمجلسی که پیغمبرا کرم ص خویشاوندان نزدیک خود را جمع کرده و بدین خدا دعوت نمود فرمود نخستین کسی از شما که دعوت مرا بپذیرد خلیفه و وصی و وزیر من خواهد بود.تنها کسیکه از جای خود بلند شد و ایمان آورد علی ع بود و پیغمبر اکرم ایمان او را پذیرفت و وعده های خود را درباره اش امضا نمود. از این روی علی ع نخستین کسی است که به اسلام ایمان آورد و نخستین کسی است که هرگز غیر خدای یگانه را نپرستید.
علی ع پیوسته ملازم پیغمبر اکرم ص بود تا آن حضرت از مکه به مدینه هجرت نمود و در شب هجرت نیز که کفار خانه آن حضرت را محاصره کرده بودند و تصمیم داشتند آخر شب به خانه ریخته و آن حضرت را در بستر خواب قطعه قطعه نمایند علی ع در بستر پیغمبر اکرم ص خوابید و آن حضرت از خانه بیرون آمده .رهسپار مدینه گردید
در مدینه نیز ملازم پیغمبر اکرم ص بود و آن حضرت در هیچ زمان علی ع را کنار نزد و یگانه دختر محبوبه خود فاطمه را به عقد آن حضرت درآورد. و در موقعی که میان اصحاب خود عقد اخوت می بست او را برادر خود قرار داد. علی ع در تمام  جنگهاپی که پیغمبر اکرم ص شرکت داشتند حاضر شد جز جنگ تبوک که آن حضرت اورا درمدینه به جای خود قرارداده بودودر هیچ جنگی پای به عقب نگذاشت. و از هیچ حریفی روی نگردانید و در هیچ امری با پیغمبر اکرم ص مخالفت نکرد چنانکه آن حضرت فرمود هرگز علی از حق و حق از علی جدا نمی شوند.علی ع روز رحلت پیغمبر اکرم سی و سه سال داشت و با اینکه در همه فضایل دینی سرآمد و در میان اصحاب پیغمبر ممتاز بودبه بهانه اینکه وی جوان است و مردم بواسطه خونهایی که در جنگهابه همراه پیغمبر اکرم ص ریخته با وی دشمنند از خلافت  کنارش زدند و به این ترتیب دست آن حضرت از شئون عمومی بکلی قطع شد وی نیز به تربیت افراد پرداخت و بیست و پنجسال که زمان خلا فت سه خلیفه پس از رحلت پیغمبر اکرم ص بودبدین ترتیب گذرانید و پس از کشته شدن خلیفه سوم مردم با آن .حضرت بیعت نموده و به خلافتش برگزیدند
آن حضرت در خلافت خود که چهار سال و نه ماه تقریبا طول کشید سیرت پیغمبر اکرم ص را داشت و به خلافت خود صورت نهضت و انقلاب داده به اصلاحات پرداخت و البته این اصلاحات بضرر برخی از سود جویان تمام می شد و از این روی عده ای از صحابه که پیشاپیش آنها ام المومنین عایشــه و طلحــه و زیبــر ومعاویــه بودند خون خلیفه سوم را دستاویز قرار داده سر به مخالفت برداشتـه و بنای شورش وآشوبگری گذاشتند .
آن حضرت برای خوابانیدن فتنه , جنگی با ام المومنین عایشه و طلحه و زیبر در نزدیکی بصره که به جنگ جمل معروف است و جنگی دیگر با معاویه در مرزعراق و شام که به جنگ صفین معروف است و یکسال و نیم ادامه یافت و جنگی  با خوارج در نهروان که به جنگ نهروان معروف است  کرده و به این ترتیب بیشتر مساعی آن حضرت در ایام خلافت خود صرف رفع اختلافات داخلی شد و پس از مدتی صبح روز نوزدهم ماه رمضان سال چهلم هجری در مسجد کوفه در سر نماز .بدست یکی از خوارج ضربتی خورده و در شب بیست و یکم ماه شهید شدند .

امیرالمومنین علی ع به شهادت تاریخ و اعتراف دوست و دشمن در کمالات انسانی نقیصه ای نداشته و در فضایل اسلامی نمونه کاملی ا ز تربیت پیغمبر اکرم ص .بود .بحثهایی که در اطراف شخصیت او شده و کتابهایی که در این باره شیعه و سنی و سایر مطلعین و کنجکاوان نوشته اند درباره هیچیک از شخصیت های تاریخ اتفاق نیفتاده است
علی ع در علم و دانش داناترین یاران پیغمبر اکرم ص و سایرمسلمانان بود  و نخستین کسی است در اسلام که در بیانات علمی خود در استدلال و برهان را باز کرد و در معارف الهیه بحث فلسفی نمود و در باطن قرآن سخن گفت و برای نگهداری لفظ قرآن دستورزبان عربی را وضع فرمود و تواناترین عرب بود در سخنرانی. علی ع که در زمان پیغمبر اکرم ص و پس ازآن در همه جنگها شرکت کرد.

در شجاعت ضرب المثل بود هرگز ترس و اضطراب از خود نشان نداد و با اینکه بارها ضمن حوادثی مانند جنگهای احد و حنین و خیبر و خندق یاران پیغمبر اکرم ص و لشکریان اسلام لرزیدند و یا پراکنده شده فرار نمودند وی هرگز پشت به دشمن نکرد و هرگز نشد که کسی از مردان جنگی دشمن با وی درآویزد و جان به سلامت برد و در عین حال با کمال توانایی, ناتوانان را نمی شکست و فراریان را دنبال نمی کرد و شبیخون نمی زد و آب بروی دشمن نمی بست .
حضرت علی ع در سال 40 هجری در ماه مبارک رمضان در شب نوزدهم ضربت خوردند .و در شب بیست و یکم به شهادت رسیدند

حضرت علی ع با همه وجود و خالصانه از حریم دین خدا حمایت کرد لحظه ای در آسایش نبود مخصوصا در ایام پر مخاطره حکومت عدل گسترش که نظیر  آن وجود نداشته است.

 پیامبر اکرم ص حضرت علی  و خودشان را از یک شجره می دانستند و می فرمودند : .من و علی پدر این امت هستیم من شهر علم هستم و علی درب آن


وصیت امیر مومنان علی ع

طبری در تاریخ و ابوالفر اصفهانی در مقاتل الطالبیین وصیت نامه امیر مومنان ع را ذکر کرده اند. این وصیت نامه چنین است .
بسم الله الرحمن الرحیم
این وصیت‌نامه علی بن ابیطالب است. گواهی می دهد که معبودی جز خدای بی شریک نیست و محمد بنده و پیامبر اوست که وی را با هدایت و آیین حق فرستاد که بر همه دینها چیرگی دهد اگرچه مشرکان آن را ناخوش دارند. نماز و عبادت و زندگی و مرگ من برای خدای بی شریک و پروردگار جهانیان است. چنین مامور شده ام و من از مسلمانانم. شما دو تن حسن و حسین ع را به تقوای الهی سفارش می کنم. درجست و جوی دنیا نباشید اگر چه دنیا در جست و جوی شما باشد و بر چیزی از دنیا که از دست شما می رود دریغ مخورید. جز حق مگویید و برای پاداش کار کنید برای آخرت کار کنید. دشمن ستمگر و یاور مظلوم و ستمدیده باشید. شما دو تن و همه فرزندان و خانواده ام و هرکس را که این وصیت نامه من به دست او می رسد به تقوای الهی و رعایت نظم در کارها و اصلاح میان خودتان سفارش می کنم. زیرا از رسول خدا ص شنیدم که می فرمود اصلاح میان مردم برتر از تمام نماز و روزه است و دشمنی مکنید که باعث زوال دین است و نیرویی نیست مگر به استعانت خدا. به خویشاوندان خود بنگرید. پس با آنها رفت و آمد. کنید که خداوند محاسبه را بر شما سبک می کند .خدا را ا در مورد یتیمان رعایت کنید. گرسنه شان نگه ندارید تا در محضر شما در  خواری نیفتند. زیرا از رسول خدا ص شنیدم که می فرمود هر کس یتیمی را سرپرستی کند تا بی نیاز شود .
خداوند بهشت را برای او واجب می گرداند. و اگر کسی مال یتیمی را بخورد جهنم را بر او واجب
می کند. خدا را خدا را در مورد قرآن منظور دارید تا مبادا دیگران در عمل بدان از شما پیشی گیرند خدا را در مورد همسایگانتان پیش نظر آورید که سفارش شدگان پیامبرتان هستند. خدا را خدا را خدا را درباره خانه پروردگارتان منظور دارید. پس تا زمانی که باقی هستید نباید از وجود شما خالی باشد که اگر متروک شود نتوانید همتایی برای آن قرار دهید و کوچک ترین چیز برای کسی که از آن بازگردد آمرزش تمام گناهانی است که پیش از آن مرتکب شده بود. خدا را خدا را درباره نماز رعایت کنید که آن بهترین کردارها و ستون دین شماست. خدا را خدا را درباره زکات پیش چشم آورید که آن خشم .پروردگارتان را فرو می‌نشاند. خدا را خدا را درباره جهاد در راه خدا با مالها و جانهایتان منظور دارید .
جز این نیست که دو تن در راه خدا جهاد می کنند, پیشوای هدایت کننده و کسی که مطیع او و پیرو هدایت اوست. خدا را خدا را درباره ذریه پیامبرتان ص رعایت کنید و مبادا پیش روی شما به آنان ستم کنند. خدا را خدا را در مورد یاران پیامبرتان ص منظور دارید کسانی که بدعتی از آنان سر نزده و بدعتگذاری را پناه نداده‌اند. زیرا رسول خدای به آنان سفارش کرده و بدعتگذاران آنان و پناه دهندگان به آنان را لعنت فرموده است. خدا را خدا را در مورد مستمندان و مسکینان پیش چشم آورید. پس آنان را در زندگی خود سهیم کنید .
سپس فرمود نماز. نماز. در راه خدا از سرزنش سرزنشگران بیم مدارید خداوند شما را از شر کسانی که بر ضد شمایند کفایت کند. با مردم به نیکویی سخن بگویید چنان که خداوند شما را بدان فرموده است و امر به معروف و نهی از منکر را کنار مگذارید که در این صورت خداوند بدان شما را بر شما حاکم کند. آن گاه دعا می کنید ولی به استجابت نمی رسد. بر شما باد دوستی و بخشندگی و از جدایی و دشمنی و پراکندگی بر حذر باشید. در کار نیک و پرهیزگاری .یار همدیگر باشید و بر گناه و ستم همدلی مکنید. پروای خدا پیشه کنید که خدا سخت مجازات است.

خداوند دودمان شما را حفظ کند و پیغمبر را در میان شما بر جای دارد و شما را به خدا می سپارم که بهترین نگهدارنده است و سلام و رحمت و برکات الهی را بر شما می خوانم .


تالیفات امیرالمومنین ع

ـ جمع القرآن و تاویله یا جمع آوری آیات قرآن براساس ترتیب نزول

ـ کتابی که آن حضرت در آن شصت نوع از انواع علوم قرآنی را جمع کرده و برای هر نوع از آنها

مثالی زده است

ـ الجامعه

ـ الحفر

ـ صحیفه الفرائض

ـ کتابی درباره زکات چارپایان

ـ کتابی در ابواب فقه

ـ کتابی دیگر در ابواب فقه

ـ نامه آن حضرت به مالک اشتر

ـ وصیت وی به محمد حنفیه

ـ دعاها و مناجاتی که از آن حضرت به جا مانده است و برخی از دانشمندان آنها را جمع کرده و بدان صحیفه علویه گفته‌اند .

ـ مسند آن حضرت که توسط نسایی جمع آوری شده است. این کتاب حاوی احادیث و روایاتی است که از آن حضرت نقل شده است .

ـ جنة الاسماء در کشف الظنون در این باره آمده است جنة الاسماء نوشته امام علی بن ابیطالب است که امام محمد غزالی متوفا در 505 ه بر آن شرحی نوشته است .


کتابهایی که سخنان آن حضرت را گرد آورده اند

.ـ نهج البلاغه که توسط شریف رضی جمع آوری شده و تا کنون چندین بار به چاپ رسیده است
ـ مافات نهج البلاغه من کلامه سخنان آن حضرت که در نهج البلاغه نیامده است جمع آوری شده توسط فاضل معاصرشیخ هادی بن شیخ عباس بن شیخ جعفر فقیه نجفی این کتاب به چاپ رسیده است
.ـ مائه کلمه جمع آوری شده توسط جاحظ مطبوع
ـ غرر الحکم و دررالکلم گردآوری شده توسط عبدالواحد بن محمد بن عبدالواحد آمدی تمیمی. وی این سخنان را از کلمات کوتاه آن حضرت جمع آوری کرده و به نهج البلاغه نزدیک است. انگیزه آمدی در تالیف این کتاب کاری بود که جاحظ در تالیف مائه الکلمه به انجام رسانده بود. مطبوع
.ـ دستور معالم الحکم مطبوع
.ـ نثر اللالی جمع آوری شده به وسیله ابوعلی فضل بن حسن طبرسی مولف مجمع البیان مطبوع
ـ مطلوب کل طالب من کلام علی بن ابیطالب جمع آوری شده توسط ابواسحاق و طواط انصاری. در
این کتاب صد سخن حکمت آمیز منسوب به آن حضرت نقل شده است. این کتاب در لایپزیک و بولاق به طبع رسیده و به فارسی و آلمانی برگردانده شده است
.ـ قلائد الحکم و فرائد الکلم گردآوری شده توسط قاضی ابو یوسف یعقوب بن سلیمان اسفراینی
.ـ معمیات علی ع
.ـ امثال الامام علی بن ابیطالب طبع جوائب که بر پایه حروف الفبا ترتیب یافته است
.ـ سخنان علی ع که شیخ مفید در کتاب ارشاد خود نقل کرده است
.ـ سخنان و نامه های آن حضرت که نصر بن مزاحم در کتاب صفین خود نقل کرده است
ـ سخنان علی ع که در کتاب جواهر المطالب آورده شده است و کتابهای دیگری غیر از آنچه نام بردیم

  • سرباز بی سر
الهیان در گفتگو با فارس:
سخنان مقام معظم رهبری اتمام حجت است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: سخنان رهبری در این دوره از انتخابات با توجه به مسائلی که در کشور بوجود آمد، اتمام حجتی با کاندیداها و افرادی بود که مردم و جوانان را به حضور در خیابان‌ها دعوت می‌کردند.

 
تکرار/ پاسخ دبیرخانه شورای امنیت کشور به نامه موسوی؛
مسئولیت عواقب اجتماعات غیرقانونی با میرحسین موسوی است

خبرگزاری فارس: دبیرخانه شورای امنیت کشور خطاب به میرحسین موسوی تاکید کرد: وظیفه ملی جنابعالی اقتضاء می‌کند که از تحریک و تلاش برای تشکیل اجتماعات غیرقانونی پرهیز نمایید و در صورت دعوت و تحریک به این اجتماعات، مسئولیت عواقب ناشی از آن بر عهده جنابعالی خواهد بود.

 
تکرار/ حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی عضو مجمع روحانیون مبارز:
سخنان رهبر انقلاب فصل‌الخطاب است

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی تأکید کرد: سخنان مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران فصل‌الخطاب است.

 
آلیا در گفتگو با فارس:
پس از سخنان رهبری مردم پاسخ آشوبگران را می‌دهند

خبرگزاری فارس: نماینده تهران در مجلس گفت: پس از سخنان رهبری نباید افراد به وسیله برخی تحریک شوند و به خیابانها بیایند و اگر کسی حرکتی بر خلاف سخنان رهبری انجام دهد آب به آسیاب دشمن ریخته است و امروز مردم یکپارچه پشت سر رهبری هستند و پاسخ آشوبگران را خواهند داد.

 
مخبر کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفتگو با فارس:
عواقب برگزاری تجمعات غیرقانونی متوجه برگزارکنندگان آن است

خبرگزاری فارس: جلالی با اشاره به برخی تجمعات غیرقانونی و اغتشاش آفرینی‌های اخیر افزود: پس از سخنان مقام معظم رهبری اگر کسانی بخواهند اقداماتی مغایر با آن مانند تجمعات غیرقانونی انجام دهند، مسئولیت و عواقب آن متوجه برگزارکنندگان است.

 
تکرار/ آیت‌الله کعبی در نامه‌ای به مقام معظم رهبری:
با فرمایشات امروز حجت برخانواده انقلاب تمام شد

خبرگزاری فارس: عضو مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی ضمن تمجید از خطبه‌ تاریخی ایشان در نماز جمعه تهران، تأکید کرد:خطبه رسای عبادی-سیاسی جمعه 29خرداد حجت را بر همه آحاد مردم و خانواده انقلاب و جریان‌های سیاسی تمام و نقشه راه را ترسیم کرد.

 
تکرار/ حجت‌الاسلام سالک در گفتگو با فارس:
مفهوم فرمایشات مقام معظم رهبری پایان اردوکشی‌های انتخاباتی است

خبرگزاری فارس: عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: معنا و مفهوم فرمایشات مقام معظم رهبری در نماز جمعه این بود که کلیه مسائل خیابانی و اردوکشی‌های انتخاباتی باید پایان یابد.

 
تکرار/ حجت‌الاسلام جمشیدی در گفتگو با فارس:
فرمایشات رهبری فصل‌الخطاب همه علاقه‌مندان به نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: فرمایشات رهبری باید از سوی تمامی کسانی که به نحوی در دایره نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند به عنوان فصل‌الخطاب مورد قبول قرار گیرد.

 
تکرار/ الهام در گفتگو با فارس:
سخنان ارزشمند رهبری فصل‌الخطاب و اتمام حجت بود

خبرگزاری فارس: سخنگوی دولت گفت: سخنان ارزشمند و تعیین کننده رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه تهران فصل الخطاب و اتمام حجت بود.

 
تکرار/ مدیر کل سیاسی وزارت کشور:
برای هیچ گروهی مجوز برگزاری راهپیمایی صادر نشده است

خبرگزاری فارس: عباس‌زاده مشکینی گفت: تاکنون هیچ گروهی بر اساس قانون مصوب برگزاری تجمعات، برای راهپیمایی درخواست مجوز نکرده و بر همین اساس برای هیچ گروهی مجوز راهپیمایی و تشکیل تجمع صادر نشده است.

 
تکرار/ رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در گفتگو با فارس:
مدعیان تبعیت از رهبری امتثال امر خود از سخنان ایشان را اظهار کنند

خبرگزاری فارس: شیخ‌الاسلامی گفت: در ماجراهای اخیر که همه فعالین عرصه انتخابات، نامزدها، طرفداران و ستادهای آنان از درون خانواده انقلاب و مدعیان تبعیت از رهبری هستند، شایسته است که امتثال امر خود از سخنان مقام معظم رهبری را در نماز جمعه تهران را اظهار کنند.

 
تکرار/ حجت‌الاسلام رحیمیان در گفتگو با فارس:
هر نوع تخطی از کلمه به کلمه بیانات رهبری خیانت به اسلام و جمهوری اسلامی است

خبرگزاری فارس: عضو برجسته دفتر حضرت امام خمینی(ره) با بیان اینکه نظر رهبر فرزانه انقلاب فصل‌الخطاب است، تأکید کرد: ‌هر نوع تخطی از کلمه به کلمه سخنان رهبر انقلاب گناه بزرگ، خیانت به اسلام و جمهوری اسلامی و راه امام(ره) ، شهدا و خون شهداست.

 
تکرار/
مخالفت اکثر اعضای مجمع روحانیون مبارز با برگزاری راهپیمایی

خبرگزاری فارس: اکثر اعضای مجمع روحانیون مبارز در پی فرمایشات مقام معظم رهبری و عدم صدور مجوز برای راهپیمایی غیر قانونی با برگزاری مراسم راهپیمایی مخالفت کردند.

 
گزارش کانترپانچ از بحران دره سوات
نتیجه جنگ با تروریسم تنها بی‌ثباتی پاکستان است

خبرگزاری فارس:نشریه آمریکایی کانترپانچ در گزارشی به تحلیل علل شکل‌گیری بحران اخیر پاکستان پرداخته و علت اصلی این بحران را اشتباهات بوش در شکل‌دهی به جنگی تمام‌نشدنی در افغانستان می‌داند.این نشریه همچنین شناخت دولتمردان آمریکایی را در مواجهه با این بحران، گرفتار تحلیل‌های غلط و توریستی معرفی می‌کند.

  • سرباز بی سر
مردم: اگر لازم باشد هر روز به خیابان خواهیم آمد

خبرگزاری فارس: شرکت‌کنندگان در راهپیمایی وحدت‌بخش امروز تهران تاکید کردند: اگر لازم باشد برای برچیدن بساط اغتشاشگران هر روز به خیابان خواهیم آمد.

 
حداد عادل در اجتماع میلیونی مردم تهران:
آرای موسوی در هیچ یک از نظرسنجی‌ها از احمدی‌نژاد بیشتر نبود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نظرسنجی‌های مختلف صورت گرفته در ماه‌های قبل از انتخابات گفت: در هیچکدام از این نظرسنجی‌ها که مربوط به کل کشور بود موسوی از احمدی‌نژاد جلوتر نبود.

 
نماینده ایران در اوپک :
اغتشاشات تاثیری بر صادرات نفت ایران نداشته است

خبرگزاری فارس: نماینده جمهوری اسلامی ایران در اوپک تاکید کرد ، اغتشاشات و اعتراضات اخیر هیچ گونه تاثیری بر تولید و صادرات نفت ایران نداشته است .

 
حمایت سلطنت‌طلبان و گروهک‌های تروریستی رجوی و ریگی از اغتشاشگران

خبرگزاری فارس:رضا پهلوی ، گروهی از سلطنت‌طلبان و گروهک‌های تروریستی رجوی و ریگی در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای از آشوب‌طلبی‌ها و اغتشاشگران روزهای اخیر اعلام حمایت کردند.

 
آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:
منافقان کوردل با اغتشاش به دنبال برهم زدن وحدت مردم هستند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع عظام تقلید قم با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: منافقان کوردل با اغتشاش به دنبال برهم زدن وحدت مردم هستند.

 
بیانیه انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران درباره حماسه 22 خرداد
خبر رسانی رسانه های بیگانه مغرضانه و در راستای جنگ روانی است

خبرگزاری فارس: انجمن صنفی روزنامه نگاران و خبرنگاران ایران با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رسانه های داخلی که در خلق حماسه 22 خرداد با مردم سهیم بوده اند، با هوشمندی کامل ترفند رسانه های بیگانه مدعی بی طرفی را در القائات مغرضانه و نادرست جنگ روانی خنثی کنند.

 
روح الله حسینیان در گفت‌و گو با فارس:
نامه هاشمی نشانگر توطئه‌ای پشت پرده و طراحی اغتشاشات از قبل بود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراهای مجلس تاکید کرد: قطعا نامه هاشمی به رهبر انقلاب نشانگر توطئه‌ای پشت پرده بود و نشان می‌‌دهد که اغتشاشات اخیر از قبل طراحی شده است.

 
درحوالی میدان آزادی
مادر و دختری به دست آشوبگران به شهادت رسیدند

خبرگزاری فارس: دو تن از اعضای خانواده "رجب پور " در حمله روز گذشته تعدادی از اراذل و اوباش به شهادت رسیدند.

 
مستندی ارایه نشد؛ توضیحات همچنان کلی بود
نمایندگان موسوی، کروبی و رضایی در شورای نگهبان حاضر شدند

خبرگزاری فارس: علی‌اکبر محتشمی‌پور، غلامحسین کرباسچی و داود دانش‌جعفری به عنوان نمایندگان موسوی، کروبی و رضایی در شورای نگهبان حاضر شدند تا مستند اعتراض‌های خود را ارائه کنند.

 
حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام در گفت‌وگو با فارس:
باید همه عوامل نا امنی‌ و اغتشاش از جمله شخص موسوی محاکمه شوند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس گفت: اگر بنده در دستگاه قضایی مسئولیت داشتم همه کسانی که در بروز ناامنی و اغتشاش دخالت داشته‌اند از جمله خود آقای موسوی را محاکمه می‌کردم.

 
پس از حضور در اجلاس شانگهای
احمدی‌نژاد وارد تهران شد

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور پس از حضور در اجلاس سران کشورهای عضو پیمان شانگهای، دقایقی پیش وارد فرودگاه مهرآباد شد.

 
بازخوانی فرمایشات حضرت امام خمینی (ره)
غلط می‌کنی قانون را قبول نداری قانون تو را قبول ندارد

خبرگزاری فارس: می‌شود از شما پذیرفت که ما قانون را قبول نداریم. غلط می‌کنی قانون را قبول نداری!قانون تو را قبول ندارد نباید از مردم پذیرفت، از کسی پذیرفت ، ما شورای نگهبان را قبول نداریم. نمی‌توانی قبول نداشته باشی. مردم رای دادند به اینها ، مردم 16 میلیون تقریبا یا یک قدری بیشتر رای دادند به قانون اساسی.

 
بر اساس نظر سنجی این روزنامه؛
واشنگتن پست دو هفته قبل از انتخابات از پیروزی احمدی نژاد خبر داده بود

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی در گزارشی از بیش از دوبرابر بودن اختلاف آرا محمود احمدی نژاد و رقیب اصلی وی در نظرسنجی انجام شده از جانب این روزنامه در سه هفته قبل از برگزاری انتخابات در ایران خبر داد.

 
بعدازظهر امروز صورت گرفت؛
تجمع دهها هزار نفری اصفهانی‌ها در اعتراض ‌به حوادث اخیر

خبرگزاری فارس: مردم اصفهان‌ در تجمع دهها هزار نفری به اغتشاشات اراذل و اوباش و حامیان برخی از کاندیداها به خیابان‌ها آمدند و به فعالیت‌های نابهنجار اجتماعی این افراد و آسیب‌ رساندن آنها به مکان‌های عمومی و بیت‌المال اعتراض کردند.‌

  • سرباز بی سر
انقلاب سوم مردم ایران آغاز شد

خبرگزاری فارس:22 خرداد را باید " انقلاب سوم " مردم ایران دانست، مردمی که در آستانه دهه چهارم انقلاب دست به یک جراحی بزرگ زدند تا کالبد نظام را از آفات فساد، تبعیض ، ویژه خواری و بی عدالتی پاک نمایند.

 
آمار رسمی ستاد انتخابات کشور- 8
احمدی‌نژاد 64.98 درصد، موسوی 32.06 درصد

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران جدیدترین نتایج شمارش آرا تا ساعت 6:50 بامداد 23 خرداد را اعلام کرد.

 
با اتمام شمارش آرا؛
پیروزی ‌قاطعانه ‌‌احمدی‌نژاد با کسب 75 درصد آرا در استان همدان‌

خبرگزاری فارس: با اتمام شمارش آرای همه شهرستان‌های استان همدان، سونامی احمدی‌نژادی با 75 درصد کل آرای مردم استان، همدان را در نوردید.‌

 
براساس نتایج پایانی شمارش آرا؛
68 درصد از مردم اصفهان به احمدی‌نژاد رای دادند

خبرگزاری فارس: بر‌اساس نتایج پایانی شمارش آرا از 2280 شعبه اخذ رای در استان اصفهان، 68 درصد از مردم استان به احمدی‌نژاد رای دادند.

 
رئیس ستاد انتخابات کشور:
احتمالا میزان مشارکت مردم به 75 تا 80 درصد خواهد رسید

خبرگزاری فارس: کامران دانشجو گفت: با روند فعلی شمارش آراء، پیش بینی می‌کنیم که احتمالا میزان مشارکت مردم در انتخابات دهم ریاست‌جمهوری بین 75 تا 80 درصد خواهد بود.

 
بازتاب‌های حماسه 22 خرداد در رسانه‌های خارجی(10)
کریستین ساینس مانیتور:نتایج آرا حاکی از پیشتازی چشمگیر احمدی‌نژاد است

خبرگزاری فارس: یک پایگاه خبری آمریکایی با ارائه آخرین نتایج انتخابات نوشت که نتایج آرا نشان می‌دهد که احمدی‌نژاد پیشتاز انتخابات است.

 
جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی:
جشن شکرگزاری و سپاس را شب یکشنبه برگزار می‌کنیم

خبرگزاری فارس: جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با صدور بیانیه ای بمناسبت پیروزی احمدی نژاد اعلام کرد:جشن شکرگزاری و سپاس خود را از درگاه ایزد منان به عنایت حضرت زهرا (س) با حضور در مراسم میلاد باشکوه مادر امت اسلام حضرت صدیقه کبری (س) شب یکشنبه در سراسر کشور برگزار می‌کنیم.

 
بازتاب حماسه 22 خرداد در رسانه‌های خارجی (9)
ای‌بی‌سی نیوز: احمدی‌نژاد پیشتاز انتخابات است

خبرگزاری فارس: یک شبکه خبری آمریکایی در گزارشی اعلام کرد احمدی‌نژاد پیشتاز شمارش آرا در انتخابات ریاست جمهوری ایران است.

 
ثمره‌هاشمی:
احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور همه ملت ایران خواهد بود نه یک گروه خاص

خبرگزاری فارس: ثمره‌هاشمی با بیان اینکه احمدی‌نژاد همانند 4 سال گذشته رئیس‌جمهور همه‌ ملت ایران است نه یک گروه خاص، گفت: از سایر کاندیداها نیز انتظار می‌رود که به رأی ملت و قواعد مردم‌سالاری تمکین کنند و به جای ایجاد تنش، به تقویت فضای همدلی کمک نمایند.

 
پس از شمارش بیش از 1998 صندوق در استان اصفهان؛
احمدی‌نژاد همچنان با قاطعیت برنده انتخابات در استان اصفهان است‌

خبرگزاری فارس: پس از شمارش بیش از 1998 صندوق در استان اصفهان، احمدی‌نژاد همچنان با قاطعیت برنده انتخابات در این استان است.

 
تمدن در گفتگو با فارس:
بیانیه موسوی مصداق تنش‌آفرینی و بی‌اعتنایی به رأی مردم است

خبرگزاری فارس: استاندار تهران بیانیه میرحسین موسوی را مصداق تنش‌آفرینی و بی‌اعتنایی به رأی مردم دانست.

 
بر‌اساس آخرین آمار؛
احمدی‌نژاد 58 درصد آرای تبریز را کسب کرد

خبرگزاری فارس: محمود احمدی‌نژاد 58 درصد آرای مردم تبریز را کسب کرد.‌

 
بازتاب حماسه 22 خرداد در رسانه‌های خارجی (8)
دیلی‌تایمز: احمدی‌نژاد پیروز انتخابات شد

خبرگزاری فارس: یک روزنامه معتبر پاکستانی در پایگاه اینترنتی خود با اشاره به شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری ایران نوشت که احمدی نژاد پیروز انتخابات ایران شد.

 
آری مردم به خدمت و صداقت -7
کوچک‌زاده: باید به ملت همیشه در صحنه استمرار گفتمان انقلاب را تبریک گفت

خبرگزاری فارس: نماینده اصولگرای مردم تهران با بیان اینکه باید حضور گسترده مردم را در انتخابات محترم شمرد، گفت: استمرار گفتمان انقلاب را به ملت همیشه در صحنه تبریک می‌گویم.

 
آری مردم به خدمت و صداقت-4
اسماعیلی: انتخاب مجدد احمدی نژاد پاسخ محکمی به مافیای قدرت و ثروت بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به ملت ایران برای انتخاب مجدد احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور دهم ایران اسلامی، گفت: انتخاب مجدد احمدی نژاد پاسخ محکمی به مافیای قدرت و ثروت بود.

 
  • سرباز بی سر

بهشت ایران مشهدالرضا


آروم آروم تو خیابون قدم میزنی اما عجله تو چشمات موج میزنه
انتهای خیابونو نگاه میکنی یک گنبد می‌بینی با دو تا گلدسته
چراغای حرم از دور به شب جلوه‌ای دو چندان بخشیده. چراغای رنگارنگ در اطراف گنبد فراوونه. دوست داری ساعتها نگاشون کنی اما با دیدن این صحنه پاهات قدرت میگیره و با همه توان به سمتش روونه میشی
با خودت فکر میکنی که هنگام وصل شدن چی بگی
چشمتو از گنبد بر نمیداری هر چه جلوتر میروی و نزدیکتر میشی اضطرابت بیشتر میشه
حالا دیگه روبه‌روی حرم ایستادی. نگاه میکینی همون موقع دلت میشکنه و دوست داری آسمون چشماتو به بارون اشک مهمون کنی
قدمات ملایم شده و دیگر اون شتاب اولیه رو نداره آروم آروم پیش میری
صدای مناجات آروم به گوشت میرسه
انگار در حال قدم زدن تو عرش هستی
احساس میکنی که دنیا زیر پای توئه و داری از بالا زمینو نگاه میکنی
همه جا روشنه یک گنبد طلایی که نور ظاهریش مشهدو روشن کرده و نور واقعیش عالمو روبه روی توئه به سمتش قدم بر میداری گوشه‌ای میشینی و گنبد و گلدسته چراغونی شده رو نگاه میکنی
دل شکسته شکسته‌تر میشه
بغضت میشکنه
اشکی که ساعتهاست گوشه‌ی چشمت جا گرفته آروم آرام رو گونه‌هات میریزه و زبان قفل شده‌ت باز میشه
حتما خیلی حرفها با آقایت داری

واسه اون گنبد زرین، پشت کوههای خراسون
واسه اون صحن مطهر، تو غروب کنار ایوون
واسه کفترای معصوم که تو آسمون میگردن
واسه آدمای مغموم که میان دخیل می بندن
واسه اون هوای تازه، که پر از عطر گلابه
اگه دستم به ضریحت برسه واسم یه خوابه
واسه اون ساحت پاکی که درش همیشه بازه
واسه دستای نیازی که به سوی تو درازه
چقدر آرزو دارم لب حوض وضو بگیرم
یا که از تربت پاکت، مث یاسها بو بگیرم
واسه اون اوج شکفتن، تو عالم زیارت
واسه اون لحظه‌ای که آدم، میرسه به بی نهایت
دل من تنگه میدونی، تو که ماه آسمونی

  • سرباز بی سر
عاشقانه با مهدی فاطمه

اگر تمام عالم را جست و جو کنی، دوستی همچون امام عصر علیه السّلام نمی یابی

که:

هرچند به یادش نباشی، تو را از یاد نبرد؛

هرچند او را رها کنی، تو را رها نکند؛

هرچند بر او جفا کنی، از عطا دریغ نورزد؛

هرچند در حقش دعا نکنی، به درگاه خداوند برایت  دعا می کند؛

هرچند از او گریزان باشی، از تو روی برنگرداند؛

هرچند موجبات رنجش او را فراهم کنی، رنجوری تو را برنتابد؛

هرچند به او سربلندی نیفزایی، او سبب افتخار و بزرگی تو باشد؛

اگر از حال او بی خبر باشی، از احوال تو بی خبر نماند؛

اگر تو حضور او را درک نکنی، همیشه و هز جا همراه تو باشد؛

اگر از ارتباط با وی خودداری کنی، خود به تو پیغام دهد؛

اگر از او دفاع نکنی، تو را بی پناه مگذارد؛

اگر هزاران مرتبه قلبش را شکسته باشی، باز عذرت را بپذیرد؛

اگر بارها زیاد نقض میثاق کرده باشی، راه بازگشت به سویت نبندد؛

اگر تو او را دوست نداری، او تو را دوست داشته باشد؛

اگر تو امانت داری شایسته برایش نباشی، او امین و راز نگهدار تو باشد؛

اگر تو او را یاری نرسانی، او پشتیبان و یاور تو باشد؛

اگر کوچک ترین خدمتش را به رخش کشی، بزرگ ترین لطفش را به رویت نیاورد؛

اگر تو حریمش را پاس نداشتی، او تو را حمایت و محافظت کند؛

اگر تو او را طرد کنی، او پناه گاه امن تو باشد؛

اگر سهم او را از مالت نپردازی، باز هم روزی خویش را مدیون او باشی؛

اگر تو فرزندی خطاکار و سر به هوا گشتی، او پدری بزرگوار و شفیق باقی بماند؛

اگر تو او را در سختی ها تنها گذاشتی، او در تنگنا ها و شداید، رهایی بخش تو

باشد؛

... و این ها همه در حالی است که هیچ نیازی به تو ندارد و به عکس، تو سراپا نیاز و

احتیاج به اویی!!!!!! 

امام زمان

  • سرباز بی سر
مشروح مناظره زنده انتخاباتی کروبی و موسوی
کروبی: یک دسته در کنار موسوی کارشان شایعه سازی و فضا سازی است

خبرگزاری فارس: مناظره تلویزیونی مهدی کروبی و میرحسین موسوی دوتن از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته به صورت زنده از شبکه سوم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

 
مناظره کروبی و موسوی- 8
عصبانیت موسوی در برابر تذکر قانونی مجری مناظره

خبرگزاری فارس: موسوی در بخش پایانی مناظره با کروبی، در برابر تذکر قانونی مجری برنامه، خونسردی خود را از دست داد و با عصبانیت صحبت‌هایش را ادامه داد.

 
مناظره کروبی و موسوی -7
کروبی: موسوی به هیچ وسیله‌ای حاضر نشد خود را هزینه کاری کند

خبرگزاری فارس: مهدی کروبی گفت: متاسفانه میرحسین موسوی به هیچ وسیله‌ای حاضر نشد خود را هزینه کاری بکند.

 
روزنامه نیویورک تایمز:
خودکشی در میان نظامیان‌آمریکایی بالا رفته است

خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی "نیوریوک تایمز " اعلام کرد که میزان خودکشی در میان نظامیان آمریکایی به طور هولناکی در نیمه اول سال جاری میلادی افزایش یافته است.

 
محمد الهندی:
تشکیلات خودگردان به دنبال شکست گفت‌وگوی ملی فلسطین است

خبرگزاری فارس: یک رهبر جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت که برخی جریان‌های تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال به شکست کشاندن گفت‌وگوهای ملی گروههای فلسطینی از طریق پیگرد مبارزان و بازداشت آنها در کرانه باختری هستند.

 
وزیر امور اقتصاد و دارایی:
واگذاری سهام بانکها یخ بازار سرمایه را آب کرد

خبرگزاری فارس:وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: با واگذاری سهام بانک صادرات سوت قطار خصوصی‌سازی بانک‌ها به صدا در آمده و یخ بازار سرمایه آب شد.

 
قائم مقام معاون فنی عمران شهرداری در گفت‌وگو با فارس:
تونل 6 هزار متری توحید 3 ماه دیگر افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام معاون فنی عمران شهرداری تهران گفت: تونل 6 هزار متری توحید (رفت و برگشت) 3 ماه آینده افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.

 
مناظره کروبی و موسوی- 5
کروبی: نظارت شورای نگهبان را قبول دارم

خبرگزاری فارس: دبیر کل حزب اعتماد ملی گفت: شورای نگهبان نظارت دارد و من آن را قبول دارم، این شورا باید هم ناظر باشد، اگر ناظر نباشد دولت‌ها آمده مجلس فرمایشی درست می‌کنند اما حدود این نظارت باید مشخص و توضیح داده شود.

 
مناظره تلویزیونی کروبی و موسوی -4
موسوی: در بسیاری از موارد به برنامه‌های کروبی نزدیک هستم

خبرگزاری فارس: کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما در بسیاری از موارد با برنامه‌های آقای کروبی نزدیکی و قرابت احساس می‌کنیم.

 
مناظره تلویزیونی کروبی و موسوی- 3
کروبی: آنهایی که با من کار می‌کنند در اولویت‌اند

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب اعتماد ملی گفت: آنهایی که با من کار می‌کنند در اولویت‌اند اما هر نیروی که بخواهد مخلصانه در جمهوری اسلامی کار کند و در خدمت این ملت و کشور باشد با او کار خواهم کرد.

 
تبدیل مناظره موسوی و کروبی به محاکمه غیابی احمدی‌نژاد

خبرگزاری فارس: سایت‌های اینترنتی نوشتند؛ در پی پیروزی‌های احمدی‌نژاد در مناظره‌های جداگانه تلویزیونی با میرحسین موسوی و مهدی کروبی نامبردگان تصمیم‌گرفته‌اند جلسه مناظره امشب را تبدیل به محاکمه و تخریب غیابی احمدی‌نژاد نمایند.

 
رئیس‌جمهور:
اسامی تمام مفسدان اقتصادی را اعلام خواهم کرد

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور گفت: در صورت انتخاب، اسامی تمام مفسدان اقتصادی را اعلام و در صورت عدم توبه مجازات خواهند شد.

 
مشروح سخنرانی احمدی‌نژاد در جمع مردم تبریز‌:
برای منافع ملت گلوی خود را برابر تیغ تهمت‌ها آماده کرده‌ایم

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور گفت: برخی در روزهای اخیر به بنده پیغام دادند که مراقب خود باشید اما می‌خواهیم با ملت تجدید عهد کنیم و بگوییم که خدا گواه است که ما گلو و سینه خود را در برابر تیغ‌ها و تیرهای تهمت‌ها آماده کرده‌ایم ولی هرگز اجازه نمی‌دهم یک ریال علیه منافع ملت هزینه شود.

 
استقبال گسترده مردم ارومیه از احمدی‌‌نژاد

خبرگزاری فارس: همزمان با سفر یک روزه محمود احمدی‌‌نژاد به ارومیه، هزاران تن از مردم این شهر با اتومبیل‌های خود و در حالی که پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی را با خود حمل می‌ کنند، به استقبال رئیس جمهوری آمده‌اند.

 
به میزبانی مصلای تهران صورت می‌گیرد
فردا؛ بزرگترین همایش مردمی در حمایت از احمدی‌نژاد

خبرگزاری فارس: بزرگترین همایش مردمی در حمایت احمدی‌نژاد فردا در مصلی تهران برگزار می‌شود.

  • سرباز بی سر

عکس منتخب

  • سرباز بی سر
چگینی به مهر خبر داد:

ایجادسامانه هشدارسونامی با همکاری پنج کشور/ تکمیل شبکه لرزه نگاری خشکی
رئیس مرکز ملی مطالعات اقیانوس شناسی از راه اندازی سامانه هشدار سونامی در دو منطقه کشور خبر داد و گفت: به دلیل وجود دو منبع سونامی در حوزه اقیانوس هند و دریای حاشیه ای آن اقدام به راه اندازی سامانه هشدار سونامی با همکاری کشور کشور کرده ایم.


در گفتگو با مهر عنوان شد:

ادامه رسیدگی به پرونده متهمان دخیل در انفجار حسینیه شیراز در تهران
رئیس دادگستری استان فارس، از ادامه رسیدگی به پرونده متهمان دخیل در انفجار حسینیه شیراز در تهران خبر...

مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز کشور
مهمترین عناوین روزنامه های صبح امروز به این شرح است.
رضایی در شبکه 4 سیما:

دولت چابک، شفاف و کم هزینه تشکیل می دهم
محسن رضایی تاکید کرد که دولت کارآمد، چابک با خط مشی های جدید و سیاستهای شفاف را با هزینه ای کم ایجاد...
موسوی در بجنورد:

برای نجات کشور آمده‌ام / به دنبال لباس تقوا هستم
کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه برای نجات مردم کشور از دروغ، پرونده سازی...


در گفتگو با مهر عنوان شد :


دبیر اجرایی دومین دوره بازی‎های همبستگی کشورهای اسلامی با بیان اینکه میزبانی این مسابقات نمایانگر ویژگی‌های شخصیتی و اسلامی ایرانی‌‌ها و نیز اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جهان است بر رعایت اصول مهمان‎نوازی از سوی هموطنان تاکید کرد.


اسفندیاری در گفتگو با مهر:


مدیر امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی کمبود بودجه را از مسائل مهم برای برنامه‌ریزی و گسترش فعالیت‌های سینمای ایران در عرصه جهانی می‌داند و معتقد است حیات بین‌المللی سینمای ایران به حضور و انتخاب فیلم در جشنواره‌ای خاص وابسته نیست.


کاندیداها؛ دانشگاه و دانشجو /


گروه حوزه و دانشگاه خبرگزاری مهر با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و نقش دانشگاهیان در فضای انتخابات قصد دارد تا زمان برگزاری انتخابات هر روز به بازخوانی و بررسی اظهارات کاندیداها درباره دانشگاه و دانشجو و مطالبات دانشجویان از آنها بپردازد.


غریب رضا در گفتگو با مهر :


معاون طرح و برنامه وزارت تعاون از فراهم شدن زمینه تشکیل تعاونیهای آموزش و پرورش در کشور خبر داد.




سفیر کشورمان در بغداد جمعه شب با رئیس جمهور عراق دیدار و درباره راه های توسعه روابط دو کشور با وی رایزنی کرد.


اسکندری در گفتگو با مهر:


وزیرجهادکشاورزی از تحقق برنامه خودکفایی محصولات جو، ذرت، گندم، برنج در سال پایانی برنامه چهارم توسعه در کشور خبر داد.


مهر بررسی کرد ؛


خبرگزاری مهر روند سرمایه گذاری در توسعه میدان پارس جنوبی از ابتدا تاکنون را بررسی کرد.


رویانیان اعلام کرد:


رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با اشاره به ابطال یک میلیون و 200 هزار کارت سوخت اضافه که حسب اشتباه در سیستم نرم‌افزاری صادر شده بود، گفت: با ابطال این کارتها در مصرف بنزین صرف‌جویی شده است.




خبرگزاری مهر- گروه بین الملل: مهمترین عناوین خبری جهان از شب گذشته تا امروز صبح به نقل از خبرگزاریهای خارجی به شرح زیر است.




خبرگزاری مهر - گروه دین و اندیشه: آموزه‌های قرآن کریم و تذکرات و تأکیدات معصومین همواره در موارد و موقعیتهای مختلف بهترین راهنما برای بشریت بوده و چون نسیمی زندگی‌بخش، روح انسان را نوازش می‌دهند .


اوباما در آلمان:


رئیس جمهوری آمریکا در دیدار از آلمان مدعی شد واشنگتن آماده شروع یک دوره "مذاکره جدی" با ایران است.


میشل عون تاکید کرد:


رئیس جریان ملی آزاد لبنان همپیمان مسیحی مهم حزب الله در اشاره به انتخابات پارلمانی یکشنبه آینده تاکید کرد ساعت تغییر و اصلاحات در لبنان به صدا در آمده و نبرد جریان 8 مارس،مبارزه با فساد است .


اخبار از تیم ملی در کره /


آخرین تمرین تیم ملی قبل از دیدار مقابل کره شمالی عصر امروز در زمین اصلی ورزشگاه " یانگ گاکدورا " و با حضور مسئولان سفارت کشورمان در کره شمالی و ایرانیان مقیم این کشور برگزار شد.


قطبی پیش از دیدار با کره:


سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان با مهم ارزیابی کردن دیدار تیم های کره شمالی با ایران، تاکید کرد هر دو تیم می خواهند در این مسابقه پیروز شده تا بتوانند در جام جهانی حضور داشته باشند.




به گفته منابع خبری آگاه احتمال بسیار زیادی وجود دارد که کره شمالی یک موشک دوربرد و یک موشک میان برد دیگر را آزمایش کند.

  • سرباز بی سر