هیئت فرهنگی مذهبی عشاق الشهداء

پیرو و فدایی امام سید علی خامنه ای رهبر عزیز و نایب صاحب العصر و زمان (عج)

هیئت فرهنگی مذهبی عشاق الشهداء

پیرو و فدایی امام سید علی خامنه ای رهبر عزیز و نایب صاحب العصر و زمان (عج)

نویسندگان
پیوندهای روزانه
این عمار بیاین همه عمار باشیم...این تصاویر را از    www.shefaat.blogfa.com   بگیرید

 حجم  :MB  11.7 ==> دانلود با ذکر صلوات

 

 

این مطلب مال وبلاگ دوست عزیزم مسعود سوری مدیر وبلاگ منتظران ظهور هست که ممنونم ازش

چون بصریا ن شکست خوردند (جنگ جمل ) علی بن ابی طالب –علیه السلام- دستور داد عایشه در منزلگاه ابو خلف نگهداری شود. وقتی در آنجا منزل کرد، عماربن یاسر نزد او آمد وبه وی گفت :ای مادر(1) شمشیر زدن فرزندانت رادر حمایت از دینشان چگونه دیدی؟

عایشه گفت :ای عمار تو چون پیروز شده ای ، بینش یافته ای؟

عمار گفت :بینش من از این{که با پیروزی حاصل آید} قوی تر است.بدان،به خدا سوگند ،اگر آنقدر مارا با شمشیر می زدند که به نخلستان های منطقه ی هجر (2)رانده می شدیم ،باز هم می دانستیم ما بر حقیم وشما بر باطل .

عایشه به وی گفت چنین توهم کرده ای ای عمار از خدا بترس ؛چراکه سن تو دیگر بالا رفته واستخوانت لاغر شده وعمرت به سر آمده است .تودینت را با خاطر فرزند ابو طالب بر باد دادی 

عمار گفت : به خدا سوگند ،من در میان یاران پیامبر خدا دست به انتخا ب زدم ودیدم که علی –علیه السلام – از همه به کتا ب خدا آگاه تر است وبر تا ویل آن ،داناتر است وحرمت آن را نگه دارنده تر وبه سنت ،آشنا تر است . علاوه بر این که او خویشاوند پیامبر خداست وسختی ها ومشقت های بسیاری در را ه اسلام دیده است . (3)  

پی نوشت:

1-ام المومنین بودن زنان پیامبر یک بحث فقهی است زنان پیامبر اگر طلاق می گرفتند یا پیامبر از دنیا می رفت حق ازدواج کردن با کس دیگری را نداشتند به این جهت ام المومنین به آنها می گفتند (کسی با مادرش نمی تواند که ازدواج کند )

2-شهری در یمن که خرما را بدان منسوب کنند 

3-امالی شیخ طوسی ص 143 ح233

  • سرباز بی سر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی