هیئت فرهنگی مذهبی عشاق الشهداء

پیرو و فدایی امام سید علی خامنه ای رهبر عزیز و نایب صاحب العصر و زمان (عج)

هیئت فرهنگی مذهبی عشاق الشهداء

پیرو و فدایی امام سید علی خامنه ای رهبر عزیز و نایب صاحب العصر و زمان (عج)

نویسندگان
پیوندهای روزانه

امام جمعه قم با بیان اینکه قرآن کریم سه ویژگی دارد که حضرت زهرا(س) نیز تقریبا همان ویژگی‌ها را دارند، تصریح کرد:‌ قرآن زمینی نبوده و از سرچشمه وحی نشأت می‌گیرد و حضرت فاطمه(س) نیز آسمانی است و نطفه ایشان از غذایی که رسول‌الله(ص) در معراج تناول فرمودند، تشکیل شده است.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: حضرت زهرا(س) همپای قرآن رشد کرده و همسفر با آن حرکت کرده است و پس از آنکه نزول قرآن بر پیامبر تمام شد سن ایشان نیز به پایان رسید.
وی در ادامه افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) چشمه خیر و برکات و همانند قرآن کریم جاودانه است و از چشمه فیاض او خیر کثیر در جامعه منتشر می‌شود و در تمام عالم هستی وجود دارد.
عضو جامعه مدرسین حوز علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) از علم لدنی برخوردار هستند که بخشی از آن را از پیامبراکرم(ص)، بخشی را از قرآن و بخشی را از مصحف فاطمه زهرا(س) کسب کرده‌اند.
وی تأکید کرد: ملاک حجت بودن عصمت است و فاطمه زهرا(س) در اوج عصمت قرار دارد و علم غیب امامان معصوم(ع) به مصحف فاطمه(س) برمی‌گردد و امروز این مصحف در اختیار ولی‌عصر(عج) قرار دارد.
امام جمعه قم همچنین تصریح کرد: حضرت علی(ع) هم کاتب وحی بوده و هم مصحف فاطمه(س) را کتابت فرموده‌اند و این نشان از جایگاه رفیع و منزلت بی‌نظیر حضرت زهرا(س) دارد.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه امروز شیعیان باید مکتب رفتاری و درس انسان‌سازی حضرت زهرا(س) را الگوی خویش قرار دهند، خاطرنشان کرد:‌ یکی از مصادیق زندگی ایشان که می‌تواند الگوی امروز و فرداهای ما باشد، خطبه حضرت زهرا(س) است.
وی افزود: این خطبه از مواریث بزرگ تاریخی، علمی و مذهبی تشیع بوده و سراسر نور و برکات است و در سیره بزرگان دین بسیار مورد توجه و اهمیت قرار داشته است و علمای بزرگ خطبه حضرت زهرا(س) را به عنوان سند حقانیت تشیع همانند قرآن حفظ و پاسداری می‌کردند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: خطبه حضرت فاطمه زهرا(س) یک احتجاج‌نامه نیست، بلکه یک نظام‌نامه معرفتی است که مالامال از معارف اعتقادی، مسائل معرفتی و دفاع از حریم ولایت است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: حضرت صدیقه کبری(س) پس از مشاهده مظلومیت ولی خدا با آنکه داغدار فوت پدر بزرگوار خود بود، اما با پوشش کامل و با رعایت عفاف و حجاب از حقانیت ولی‌الله با همه وجود دفاع می‌کند.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری اظهار داشت: ایشان در این خطبه پس از معرفی شأن و جایگاه ائمه اطهار(ع) و خاندان نبوت، ولی خدا و رهبری را محور وحدت جامعه معرفی کرده و جامعه را به مسئولیت سنگین و رسالت خطیر امر به معروف و نهی از منکر توجه داده و می‌فرماید که نگذارید عافیت‌طلبان امروز جای جهادگران دیروز را بگیرند.
امام جمعه قم در پایان تصریح کرد: مراجع عظام تقلید پاسداران حقیقی ولایت هستند و امروز ایستادگی در برابر هجمه همه جانبه دشمنان به برکت وجود رهبری نظام اسلامی است.

  • سرباز بی سر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی