هیئت فرهنگی مذهبی عشاق الشهداء

پیرو و فدایی امام سید علی خامنه ای رهبر عزیز و نایب صاحب العصر و زمان (عج)

هیئت فرهنگی مذهبی عشاق الشهداء

پیرو و فدایی امام سید علی خامنه ای رهبر عزیز و نایب صاحب العصر و زمان (عج)

نویسندگان
پیوندهای روزانه
احمدی نژاد در جمع مدیران استان خراسان رضوی :
همانقدر که خدمت می‌کنیم مدیر هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با اشاره به ویژگی های مدیریت انقلابی گفت: همانقدر مدیر هستیم که خدمت می‌کنیم مردمی هستیم و دلمان برای پیشرفت یک منطقه می‌سوزد.

گزارش تصویری مرتبط
-------------------------------
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در دور سوم سفرهای استانی در جمع مدیران خراسان رضوی در پاسخ به هدیه یکی از اهالی خراسان رضوی که تابلویی از عقیق و فیروزه مزین به دعای فرج بود گفت: باید بنده به شما هدیه بدهم چرا که در بهترین جای عالم خدمت می‌کنید و کارهایی که انجام دادید کارهای بسیار ارزشمند و افتخار آمیز است . چهره استان به سرعت در حال پیشرفت است و من از همه شما صمیمانه تشکر می‌کنم و دیگران هم بدانند مجموعه عظیم خدماتی که در حال انجام است توسط همین مدیران و همین کارکنان در همین ساختار است و به جای اینکه برخی از افراد از این ساختارها انتقاد کنند ،بییند که این همه کار توسط همین مدیران انجام می‌شود.
وی با اشاره به فلسفه حکومت اظهار داشت: به راستی برای چه حکومت تشکیل می شود و برای چه ما در ساختارهای حکومت هستیم و مسئله مهم فلسفه تشکیل حکومت است.
رئیس جمهرو با اشاره به سه اصل مهم در تشکیل حکومت گفت: اولین فلسفه تشکیل حکومت، اصلاح گری است و حکومت تشکیل می‌‌شود تا اخلاق،‌رفتار و عمران جامعه را اصلاح کند . دومین فلسفه تشکیل حکومت بر پایی عدالت است و عدالت ستون فقرات یک حکومت موفق و الهی است و اجرای عدالت سخت ترین مرحله استقرار یک حکومت است . سومین فلسفه تشکیل حکومت نیزخدمت به همه آحاد جامعه و مردم است.
رئیس جمهور با اشاره به نوع نگاه در عرصه کار و خدمت گفت: مدیران را از زوایای گوناگون می‌توان دید و آن دو دسته یکی مقهور سیستم اداری هستند و این سیستم است که آنها راه می‌برد و دسته دیگر افرادی هستند که از ظرفیت ‌های سیستم برای تحقق اهداف استفاده می‌کنند و مدیر انقلابی مدیر نوع دوم است.
احمدی نژاد با اشاره به تعریف مدیر انقلابی گفت: مدیر انقلابی فردی است که ابزار را در اختیار می‌گیرد تا کارها جلو برود.
وی افزود: کاری که با 100 واحد تمام می‌شود برخی مواقع به 200 تا 300 واحد می‌رسد و این به آن دلیل است که مدیر مقهور سیستم است و جزئیات را به اصل کار غلبه می‌دهد و مدیرانی هستند که دوره خدمت را دوره اعتنای فکری و خدمت برای خود محسوب می‌کنند.
رئیس جمهور در ادامه گفت: این سوال مطرح است که ما چقدر مدیر هستیم و پاسخ این است که همانقدر مدیر هستیم که خدمت می‌کنیم مردمی هستیم و دلمان برای پیشرفت یک منطقه می‌سوزد . اینکه می‌گویند دسترسی آسان و ارتباط مردم با مدیران تنها عاطفی نیست بلکه این ارتباط نظام اداری و دل افراد را زیر رو می‌کند و نوع مدیریت و نگاه با ارتباط مدیران با مردم عوض می‌شود و بخشی از ضعف اداری ما به خاطر همین عدم وجود نگاه چهره به چهره است و این ارتباط برای خود انسان انگیزه آور و نشاط بخش است.
احمدی نژاد با بیان اینکه قرار است هزینه ها به حداقل برسد گفت: اگر قرار است هزینه ها حداقلی شوند نباید اجازه دهیم کاری که با 100 واحد تمام می‌شود به 200 واحد برسد . امروز اگر ما سازمان‌های اداری را تکان بدهیم می‌بینیم که چقدر لوازم مشاهد می‌شود که اگر نباشد به کار ما آسیبی نمی‌رساند.
وی افزود: امروز ما در آستانه یک جهش در ساختار ایران هستیم و باید در ساختارهای اداری سبک شویم باید تمام موانع را کنار بگذاریم تا یک سازمان چابک و سریع در تصمیم و سریع در اجرا در کشور شکل بگیرد.
رئیس جمهور ادامه داد: خراسان رضوی با توانمندی هایی که دارد می‌تواند در این جایگاه پیشرو باشد و همکاری بین مدیران یک اصل مهم و مانند یک قایق است که همه باید با هم پارو بزنیم و زمانی موفق هستیم که همه در جهت پیشرفت استان قایق را پارو زده باشیم.
احمدی نژاد با اشاره به دور سوم سفرهای استانی گفت: در دور سوم سفرهای استانی قرار شد کارهای اجرایی به سرعت ادامه پیدا کند اما غلبه کارها فرهنگی باشد و شما چه بخواهید چه نخواهید با رفتار اداری خود فرهنگ سازی می‌کنید . دوران آن رسیده است که رفتارهای اداری ما در جهت اعتلای ایران قرار بگیرد و این ماموریت من و شما است.
وی در ادامه تصریح کرد: کار فرهنگی فقط تاسیس کتابخانه و کار پژوهشی نیست که البته این موارد لازم است اما کار فرهنگی یعنی اینکه فضای عمومی ما باید فضای دوستانه، انقلابی و آرمانی باشد که این به سرعت به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود و ما می‌توانیم الگو باشیم و در منطقه خود پیشتاز باشیم و بار این مسئولیت بر دوش شما است.
رئیس جمهور با بیان اینکه در ساختن منطقه باید به دنبال الگو باشیم گفت: در خراسان رضوی توانمندی‌های مردم بسیار بالا است و شما باید این امر را کانالیزه کنید تا در خدمت پیشرفت استان قرار بگیرد.
پیش از سخنان رئیس جمعی از مدیران استانی نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مختلف ارائه کردند.
  • سرباز بی سر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی